Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Innovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordiskInnovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordisk
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Merudgifter - lad os lave en liste!
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
emga
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 08. okt 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 03/05 2010 20:10

Mit apotek sagde at de ikke havde mulighed for at gå længere tilbage end et halvt år. Jeg fik afslag på min ansøgning men overvejer om jeg måske skal søge igen udfra de ting jeg har fået oplyst her på diabteteschat. F.eks. vil Århus Kommune ikke medtage fornyelse af kørekort og fodterapeut (egenbetalingen) . Jeg ankede men fik ikke medhold. Jeg har bare accepteret alle nej'erne uden modstand må jeg indrømme. Synes det krævede meget at få samlet oplysningerne i forvejen så jeg orkede ikke mere. Men måske kommer energien/kamplysten tilbage Razz
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Pernille.1982
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 29. maj 2010

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 29/05 2010 22:30

emga skrev:
Mit apotek sagde at de ikke havde mulighed for at gå længere tilbage end et halvt år. Jeg fik afslag på min ansøgning men overvejer om jeg måske skal søge igen udfra de ting jeg har fået oplyst her på diabteteschat. F.eks. vil Århus Kommune ikke medtage fornyelse af kørekort og fodterapeut (egenbetalingen) . Jeg ankede men fik ikke medhold. Jeg har bare accepteret alle nej'erne uden modstand må jeg indrømme. Synes det krævede meget at få samlet oplysningerne i forvejen så jeg orkede ikke mere. Men måske kommer energien/kamplysten tilbage Razz

Hej alle,
Jeg er uddannet socialrådgiver, arbejder i en børnehandicapafdeling i en kommune og har selv diabetes.
Aller først kan jeg fortælle, at der er stor forskel på, hvad børn og voksne kan få bevilget. Børns merudgifter behandles efter servicelovens § 41 og voksnes efter servicelovens § 100.
Der er rigtig mange der har oplevet at få taget sine merudgifter fra sig, dels i forbindelse med kostundersøgelsen og dels i forbindelse en afgørelse fra Ankestyrelsen som strammede målgruppen. Dvs. at man nu skal have en betydelig og varig funktionsnedsættelse og der skal være iværksat betydelige hjælpeforanstaltninger i hverdagen, for at være i målgruppen for at kunne få merudgifter. I den forbindelse forsøgte kommunen at inddrage mine merudgifter. Men heldigvis (for mig) kender jeg selv lovgivningen, bekendtgørelser, vejledninger og andre principper i sociallovgivningen, så efter en del skriverier frem og tilbage - samt klage til det sociale nævn har jeg nu fået godkendt følgende (i kommunens øjne; nødvendige) merudgifter:
Følgende merudgifter er blevet beregnet til et fast månedlig beløb:
Egenbetaling til fodterapeut
Kørsel til steno, rigshospitalet og fodterapeut
Højeste kosttilskud
Juice, druesukker - både flydende og de almindelige
Medicinudgifter til insulin
Forhøjet forsikringspræmie på ulykkesforsikring
Kanylebøtter

Det har udløst en merudgiftsydelse på 2000 kr. pr. måned.

Følgende udgifter bliver betalt efter regning:
Fornyelse af kørekort
Kørsel til kørekortfornyelse
Lægeerklæring ifm. kørekortfornyelse.

I paragraffen om merudgifter står der, at kommunen skal dække nødvendige merudgifter - og der er vist ikke nogen kommune som vil vurderer at det er nødvendigt at køre fra Århus til Odense for at komme til læge, selvom det kunne være rart at beholde sin gamle læge. Ligeledes vil de fleste kommuner nok kræve, at man skal vælge den nærmeste behandling - fodterapeut osv. Hvis man så vælger at benytte en anden, så skal man selv betale differencen fra den nærmeste til den man vælger.

Hvis man påpeger over for sin sagsbehandler, at man ikke kan forstå at diabetespatienter rundt omkring i Danmark bliver behandlet så forskelligt, så vil de med garanti gemme sig bag, at bestemmelsen om merdudgifter er en "skøns" paragraf og altid tager udgangspunkt i en individuel og konkret vurdering på baggrund af funktionsevnemetoden og samtaleskemaet. Helt hen i vejret som udgangspunkt.

Jeg vil anbefale, at man tager kontakt til foreningens socialrådgiver eller til DUKH - Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet. De er knalddygtige og kan hjælpe med det hele. Jeg har i hvert fald kun hørt godt om dem.

Hvis I har spørgsmål, må I meget gerne stille dem til mig og jeg skal forsøge at komme med et kvalificeret svar.

Som sagt, så arbejder jeg på børnehandicapområdet og arbejder dagligt med § 41 - merudgifter til børn. § 100 - merudgifter til voksne, har jeg personligt stor kendskab til da jeg jo selv benytter den og har en kæreste med alvorlig muskelsvind som også bruger den.
Jens Erik
Pårørende til type 1 diabetes
Indmeldt: 03. jun 2010
Geografisk sted: Region Sydjylland

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 04/06 2010 8:07

Vi havde første møde med kommunen i går om bl.a. orlov og merudgifter.

Til dette har denne tråd været en god hjælp, og socialrådgiveren var positivt overrasket over, at vi var så godt forberedte.

På forhånd havde 2 forskellige sagsbehandlere på kommunen meddelt, at de normalt kun bevilligede 1 (en!) uges orlov i forbindelse med opstart af diabetes 1 til børn...

"Heldigvis" er vores datter i honey moon fasen lige nu, og det er rigtigt svært at styre hendes bs - vi måler 12 - 15 gange i døgnet.

Dette var et argument han kunne forholde sig til, hvorfor vi fik bevilliget 5 ugers orlov til min bedre halvdel - det passer lige med, at vi så har 3 ugers sommerferie i forlængelse heraf.

Han foreslog selv gangske uopfordret, at vi deltog på de kurser vi havde lyst til, og meddelte, at kommunen hver gang betaler kursusafgift, transport samt tabt arbejdsfortjeneste til begge forældre (hvis vi deltager begge 2).

Omkring insulin havde han en medicinbevilling med, vi blot skal aflevere på apoteket, så får vi gratis udleveret den insulin vi skal bruge - jeg havde egentlig troet, at vi selv skulle betale en andel? - Men en positiv oplevelse.

I marts måned melde vi vores datter (7 år) ud af SFO'en da hun alligevel kun var der ca. en gang om måneden.

Med diabetes 1 kan hun ikke selv være hjemme uden opsyn 2-3 timer hver dag (inkl. en bustur på ca. 30 min.) så derfor bliver vi nødt til at melde hende ind i SFO igen - alternativet er, at en af vi forældre går ned i tid, og det ønsker vi pt. ikke.

Derfor har jeg præsenteret kommunen for den idé, at i min verden er udgiften til SFO relateret til sygdommen diabetes - og derfor også en merudgift!!! Alene af den grund, at vi netop 2 -3 måneder inden hun fik sygdommen havde meldt hende ud, da vi ikke brugte ordningen! - Den tyggede han lidt på... han tygger endnu... og tager den med hjem, og så vil de behandle vores ønske på et teammøde.

Er der nogle der har erfaring med at få sådanne udgifter dækket?

Nu skal jeg så have lavet en formel ansøgning om merudgifter, og er meget spændt på hvor velvillige kommunen er?

/Jens Erik
Tilbage til toppen
Pernille.1982
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 29. maj 2010

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 04/06 2010 9:04

Jens Erik skrev:
Vi havde første møde med kommunen i går om bl.a. orlov og merudgifter.

Til dette har denne tråd været en god hjælp, og socialrådgiveren var positivt overrasket over, at vi var så godt forberedte.

På forhånd havde 2 forskellige sagsbehandlere på kommunen meddelt, at de normalt kun bevilligede 1 (en!) uges orlov i forbindelse med opstart af diabetes 1 til børn...

"Heldigvis" er vores datter i honey moon fasen lige nu, og det er rigtigt svært at styre hendes bs - vi måler 12 - 15 gange i døgnet.

Dette var et argument han kunne forholde sig til, hvorfor vi fik bevilliget 5 ugers orlov til min bedre halvdel - det passer lige med, at vi så har 3 ugers sommerferie i forlængelse heraf.

Han foreslog selv gangske uopfordret, at vi deltog på de kurser vi havde lyst til, og meddelte, at kommunen hver gang betaler kursusafgift, transport samt tabt arbejdsfortjeneste til begge forældre (hvis vi deltager begge 2).

Omkring insulin havde han en medicinbevilling med, vi blot skal aflevere på apoteket, så får vi gratis udleveret den insulin vi skal bruge - jeg havde egentlig troet, at vi selv skulle betale en andel? - Men en positiv oplevelse.

I marts måned melde vi vores datter (7 år) ud af SFO'en da hun alligevel kun var der ca. en gang om måneden.

Med diabetes 1 kan hun ikke selv være hjemme uden opsyn 2-3 timer hver dag (inkl. en bustur på ca. 30 min.) så derfor bliver vi nødt til at melde hende ind i SFO igen - alternativet er, at en af vi forældre går ned i tid, og det ønsker vi pt. ikke.

Derfor har jeg præsenteret kommunen for den idé, at i min verden er udgiften til SFO relateret til sygdommen diabetes - og derfor også en merudgift!!! Alene af den grund, at vi netop 2 -3 måneder inden hun fik sygdommen havde meldt hende ud, da vi ikke brugte ordningen! - Den tyggede han lidt på... han tygger endnu... og tager den med hjem, og så vil de behandle vores ønske på et teammøde.

Er der nogle der har erfaring med at få sådanne udgifter dækket?

Nu skal jeg så have lavet en formel ansøgning om merudgifter, og er meget spændt på hvor velvillige kommunen er?

/Jens Erik

Jeg er som tidligere nævnt socialrådgiver og arbejder dagligt med børn med handicap og merudgifter.
Jeg vil helt klart mene, at I er berettiget til at få dækket udgiften til SFO som en merudgift, da I har sandsyndliggjort at I ikke ville have haft udgiften, hvis jeres datter ikke havde diabetes - i og med at I meldte hende ud for sygdomsdebut.
Hvis kommunen ikke helt ser det på samme måde, så ville jeg søge om tilskud til privat antaget pasning i hjememt i de timer hun skulle have været i SFO som en merudgift.
Ganske ofte bevilges der et antal timer til familier med et barn med handicap, så der kan komme en og passe barnet, så familien kan blive aflastet lidt. Man må endelig ikke forveksle dette med egentlig aflastning, da denne form for pasning gives til pasning i hjemmet.
Jeg ville argumentere med at jeres datter ikke kan være alene hjemme og ingen af jer ønsker at gå fast ned i tid og hun er meldt ud af fritidshjemmet (før sygdomsdebut, så udmeldelse har ingenting at gøre med diabetes).
Jeg ville derfor søge om tilskud til pasning fra det tidspunkt jeres datter kommer hjem fra skole og til det tidspunkt, hvor en af jer kan være hjemme fra arbejde 5 dage om ugen - når I har udregnet antal timer ville jeg søge kommunen om de antal timer med ovenstående begrundelser.
Jens Erik
Indmeldt: 03. jun 2010
Geografisk sted: Region Sydjylland

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 14/08 2010 8:16

Vi har praktisk taget fået alt hvad vi bad om, undtaget betaling af nogle bøger/opskriftsbøger samt eftermiddagsmodulet i SFOen.

Det lykkedes mig at finde Diabetesforeningens gamle håndbog Børn og unge med diabetes 1 for 80,- kr. - den ville kommunen gerne betale, men ikke resten, da de mener vi blot kan gå på det lokale bibliotek... det gør vi så Smile

Da vi fortsat mener at eftermiddagsmodulet er en merudgift (vi ville ikke have haft udgiften hvis ikke vores datter havde fået diabetes 1) har vi anket kommunens afgørelse. Kommunen har valgt at fastholde deres afgørelse, så de har nu sendt den videre til Det Sociale Ankenævn.

Det bliver spændende at se hvor lang tid dette tager, og selvfølgelig også spændende at se afgørelsen... Question
Tilbage til toppen
KennethBr
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 15. jul 2010
Geografisk sted: København

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 21/10 2010 12:45

Jeg var slet ikke klar over det her med § 100 så bare lige et hurtigt spørgsmål inden jeg evt går igang med at søge.

Er den uafhængig af ens indkomst?

Type 1 og Facebook? Chat med andre type 1'ere i lukket gruppe her
Tilbage til toppen
Tom Andreasen
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 09. sep 2010
Geografisk sted: Vejstrup

Indlæg §100 Besvar, med citat
Skrevet: 21/10 2010 13:04

Et hurtigt svar: Ja. Smile
KennethBr
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes

Indlæg Re: §100 Besvar, med citat
Skrevet: 21/10 2010 13:06

Tom Andreasen skrev:
Et hurtigt svar: Ja. Smile

ja, google var også min egen ven her:

Tilskuddet er skattefrit og ydes uafhængigt af din økonomi.

http://www.diabetes.dk/Livet_med_diabetes/Diabetes_i_paragraffer/Paragraf_100_servicelovens_merudgiftsydelse/Mere_om_paragraf_100.aspx

Tilbage til toppen
abruzen33
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 16. sep 2012
Geografisk sted: fasterholt

Indlæg Re: RE: Merudgifter Besvar, med citat
Skrevet: 17/09 2012 20:14

sanne52 skrev:
Hej Krølle.

Jeg syntes at det er en rigtig god ide.

Jeg har skrevet:

Insulin, juice, kosttilskud, kørsel til Steno, og batterier på, men min kommune vil ikke sådan uden videre godtage juice og batterier.
Jeg måtte underskrive en erklæring, som de så ville sende til Steno.
Medhensyn til batterier fik jeg at vide at raske mennesker også brugte batterier.

Godt nytår også til dig.
Hilsen Sanne Very Happy
Tilbage til toppen
abruzen33
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes

Indlæg Re: Merudgiftsydelse §100 Besvar, med citat
Skrevet: 11/11 2012 17:05

Enemark skrev:
Jeg har pudsigt nok lige været til samtale hos Varde kommunes sagsbehandler indenfor § 100.

Man skal sørge for at godtgøre så meget som en merudgift som muligt. Man skal som diabetiker forny sit kørekort hver 2 år og det koster 375 kroner til lægeerklæring og 100 kr. til pas foto og så er der transporten dertil. Men det kan man godt droppe, med mindre man arbejder som proffesionel...altså lever af det erhverv....kører taxa eller lastbil eller er kørelærer. Så det skal de fleste af jer ikke regne med at i kan bruge som merudgifter, desværre ;-/

Batterier til blodsukkermåleren kan der heller ikke ydes tilskud til.

Det der ydes tilskud til:

1. kost(3 forskellige trin....over 11.000 kj er det højeste)

2. Medicin 3400(det er i hvert fald meget tæt på)

3. Kørsel til: 1) lægeundersøgelse 2) diætist 3) diabetessygeplejerske 4) øjenscrening.
1-3 kan meget vel være kørsel på op til 4 gange på et år.
4 øjenscreening sker gerne for sig selv så derfor er der ekstra kørsel. Formentlig 2 gange om året.
Det vil sige at der er kørsel for 6 gange frem og tilbage og så er der ikke medregnet de ture du skal køre når du skal have taget blodprøver og aflevere urinprøve et stykke tid inden møderne! Dette kørsel er ufatteligt vigtigt da det kan være det der gør at du får lige præcis nok merudgifter.

4. Glykose/druesukker og appelsin/æblejuice skal anføres her. Det er fuldt ud godtaget som merudgift. Det er af en eller anden grund trukket ud af kostplanen og skal skrives sepperart.

5. Transport til og fra fodterapeut er fuldt ud medregnet som merudgift og det går man vel til 4-6 gange om året så det giver også nogen kroner Smile

Fif....hvis i nu kunne komme til at gå på et sygehus der "tilfældigvis" ligger længere væk, så ville det være en rigtig god idé...hvis det ellers kniper med at komme op over de 6000 kr. på et år.

Jeg håber i har kunne bruge denne teksk og at det kan hjælpe jer til at få tilkendt merudgiftsdækning igen. Jeg har også tidligere haft det men ligesom de fleste andre så mistede vi det hele pga. den nye diætkost plan. Men det begynder at vende nu!! Jeg er lige blevet godkendt til at få de 1500 kroner hver måned skattefrit! Men det har virkelig krævet en kamp....mange gange kan kommunen være nogen tunge nogen at danse med Smile

Håber det bedste for jeg alle sammen!!

hejsa det med at have langt til sygehus til kontrol den går ikke så skal jeg kører til ålborg fra herning 6 gang om året så den tror jeg ikke de sluger du bliver rykket til den nærmeste diabetesambulatorium hvor du end bor i landet man vælger ikke selv hvis du bor i jylland og kom fra københavn af da du blev opdaget den tager de ski ikke sorry Embarassed jeg gider skam ikke bruge en halv dag på at kører til kontrol har andet at bruge min tid til her i livet
Laughing
Tilbage til toppen
abruzen33
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes

Indlæg mer udgifter Besvar, med citat
Skrevet: 11/11 2012 17:18

da jeg har fået min merudgifter igen af jeg er flyttet på landet.
kørerkort= 585 kr (billede og papir fra lægen af)
druesukker/juice=50kr pr.mdr
kørsel til og fra sygehuskonrol= 5 gang om året
kørsel til blodprøvtagning=5gang om året
kørsel til fodpleje =8 gang om året
kørsel til øjenlæge =1 gang om året
kanylespand= hvor mange man bruger
også lige ens medicin
også skal man ikke have sine batterier med dem tager de ikke dem for man gratis ved accu chek så ikke kærer mor der Laughing
Tilbage til toppen
KennethBr
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes

Indlæg Re: mer udgifter Besvar, med citat
Skrevet: 12/11 2012 21:52

abruzen33 skrev:
da jeg har fået min merudgifter igen af jeg er flyttet på landet.
kørerkort= 585 kr (billede og papir fra lægen af)
druesukker/juice=50kr pr.mdr
kørsel til og fra sygehuskonrol= 5 gang om året
kørsel til blodprøvtagning=5gang om året
kørsel til fodpleje =8 gang om året
kørsel til øjenlæge =1 gang om året
kanylespand= hvor mange man bruger
også lige ens medicin
også skal man ikke have sine batterier med dem tager de ikke dem for man gratis ved accu chek så ikke kærer mor der Laughing

kanylespand er et hjælpemiddel og kan ikke tages med på paragraf 100. Det ligger der en ankestyrelse afgørelse på, desværre... men heldigt nok for dig hvis din kommune har snydt sig selv Smile

Tilbage til toppen
Enemark
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 26. mar 2010

Indlæg Merudgifter paragraf 100 Besvar, med citat
Skrevet: 27/05 2015 11:49

Jeg vil gerne komme med min erfaring med merudgiftreglerne efter paragraf 100. Det er rigtigt at det var sådan førhen at hvis man havde merudgifter for 500 eller mere om måneden så ville man få udbetalt 1500 kr om måneden. Men den regel er blevet lavet om i folketinget. Det er sådan nu at hvis man har merudgifter på 6200 om året så er man godtaget til at få udbetalt 600 kr om måneden! Og jeg vil bare lige sige, at der er ingen med diabetes der skal godtage et nej og så stoppe med at forsøge at få de ekstra penge, de er nogen svin inde fra kommunen. Jeg har hørt om mange der pudsigt nok lige mangler omkring 400 kroner om året for at nå op på det krævede beløb og det er altså ikke et tilfælde, så giv aldrig op! I mit tilfælde havde de godtaget druesukker men dog kun 63 pakker om året, og det er da overhovedet ikke nok til mig. Jeg vi tro jeg bruger mindst 100 pakker mere end det om året og få mig slet ikke startet med juice. Det havde de slet ikke medregnet, men det skal de, for jeg bruger begge dele 50/50, så det skal de altså godtage. Mit råd er, bliv endelig ved, lad jer ikke stoppe af det første nej, for det er total beregnet fra deres side, sådan nogen svin! Vi har krav hvad vi har krav på, vi er allerede gået 900 kr ned hver måned fordi politikerne har lavet om på reglerne, eller var det landsretten kan jeg ikke lige huske, men sandheden er i hvert fald sådan at vi er gået ekstremt meget ned i forhold til hvad vi fik før!!
Tilbage til toppen
KennethBr
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes

Indlæg Re: Merudgifter paragraf 100 Besvar, med citat
Skrevet: 27/06 2015 21:33

Gået ned, jo jo. Men det var da også fuldstændigt tåbeligt at man fik 1.500 kr om måneden, hvis man kun havde merudgifter for 500 kr. Det er du vel forhåbentligt enig i?

Du skriver at du får dækket 63 pakker druesukker om året, men at du bruger 163 pakker mindst, plus åbenbart også 163 styk juice om året?
Så alt i alt har du så lavt blodsukker hver eneste dag, så du skal indtage 30-40 gram kulhydrater?

Enemark skrev:
Jeg vil gerne komme med min erfaring med merudgiftreglerne efter paragraf 100. Det er rigtigt at det var sådan førhen at hvis man havde merudgifter for 500 eller mere om måneden så ville man få udbetalt 1500 kr om måneden. Men den regel er blevet lavet om i folketinget. Det er sådan nu at hvis man har merudgifter på 6200 om året så er man godtaget til at få udbetalt 600 kr om måneden! Og jeg vil bare lige sige, at der er ingen med diabetes der skal godtage et nej og så stoppe med at forsøge at få de ekstra penge, de er nogen svin inde fra kommunen. Jeg har hørt om mange der pudsigt nok lige mangler omkring 400 kroner om året for at nå op på det krævede beløb og det er altså ikke et tilfælde, så giv aldrig op! I mit tilfælde havde de godtaget druesukker men dog kun 63 pakker om året, og det er da overhovedet ikke nok til mig. Jeg vi tro jeg bruger mindst 100 pakker mere end det om året og få mig slet ikke startet med juice. Det havde de slet ikke medregnet, men det skal de, for jeg bruger begge dele 50/50, så det skal de altså godtage. Mit råd er, bliv endelig ved, lad jer ikke stoppe af det første nej, for det er total beregnet fra deres side, sådan nogen svin! Vi har krav hvad vi har krav på, vi er allerede gået 900 kr ned hver måned fordi politikerne har lavet om på reglerne, eller var det landsretten kan jeg ikke lige huske, men sandheden er i hvert fald sådan at vi er gået ekstremt meget ned i forhold til hvad vi fik før!!

Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Side 4 af 4

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group