Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Levemir
Gå til side 1, 2, 3  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
m123
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 17. jan 2008

Indlæg Levemir Besvar, med citat
Skrevet: 17/01 2008 13:36

Er der nogen der har erfaringer med, at Levemir har en bedre virkning mod lave blodsukre om natten??
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
fribo
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 18. jan 2008

Indlæg levemir Besvar, med citat
Skrevet: 18/01 2008 10:21

jeg er lige oprettet her så jeg kender ikke rigtigt systemet, jeg prøvede at svare på dit indlæg, men kan ikke se om det er gået igennem.

Jeg prøver lige ganske kort igen, jeg er meget glad for Levemir, og ja det kan sænke sukker% om natten afhængig af hvor meget du tager.

kan man få en dialog igang her - ellers er du velkommen til at maile mig via privat besked funktionen
Tilbage til toppen
Syddjurs
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Geografisk sted: Rønde

Skrevet: 18/01 2008 13:03

Jeg har prøvet levemir, men fik røde plamager på huden omkring indstiksstederne af levemir. Skiftede derfor til lantus, som ikke har denne bivirkning og fik som sidegevinst et fald på HbA1C på 1,1 enhed. Very Happy
Det er bestemt ikke alle der får denne bivirkning af levemir, så hvis dine behandlere anbefaler levemir synes jeg du skal prøve det. Smile
Tilbage til toppen
Dennis
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Geografisk sted: Struer

Indlæg Levemir og røde plamager... Besvar, med citat
Skrevet: 18/01 2008 13:57

Pudsigt du nævner dette med Levemir og plamager, som jeg også oplever. Jeg troede blot at der var tale om et meget sjældent fænomen, og da jeg med brugen af Levemir har oplevet en bedre føling af lave blodsukre, har jeg valgt at fortsætte med at benytte Levemir.

I forhold til det oprindelige spørgsmål omkring Levemirs virkning mod lave blodsukre om natten, er jeg ikke sikker på at jeg oplever at Levemir som sådan beskytter mig mod lave blodsukre - det er vel reelt kun kulhydrat der kan gøre det.
Tilbage til toppen
Klaus
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Geografisk sted: København

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 18/01 2008 19:15

slettet

Sidst rettet af Klaus 14/10 2013 23:03, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Syddjurs
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Geografisk sted: Rønde

Indlæg Re: Levemir og røde plamager... Besvar, med citat
Skrevet: 18/01 2008 22:25

Dennis skrev:
Pudsigt du nævner dette med Levemir og plamager, som jeg også oplever. Jeg troede blot at der var tale om et meget sjældent fænomen, og da jeg med brugen af Levemir har oplevet en bedre føling af lave blodsukre, har jeg valgt at fortsætte med at benytte Levemir.

I forhold til det oprindelige spørgsmål omkring Levemirs virkning mod lave blodsukre om natten, er jeg ikke sikker på at jeg oplever at Levemir som sådan beskytter mig mod lave blodsukre - det er vel reelt kun kulhydrat der kan gøre det.

Jeg fik faktisk ondt der hvor plamagerne var bare jeg rørte ved dem og til sidst gjorde det ondt bare nålen ramte huden. Sad
Jeg er rigtig glad for lantus i forhold til pen behandling - har ikke oplevet noget ubehag ved denne behandling og plamagerne forsvandt ret hurtigt sammen med smerterne... Very Happy
Nej jeg har hellere ikke som sådan oplevet en forskel på graden af lavt blodsukker om natten, men en generel blodsukker fald Very Happy
Tilbage til toppen
Madsen
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 22. jan 2008

Indlæg Levemir(: Besvar, med citat
Skrevet: 22/01 2008 14:46

Jeg har selv Levemir, men jef ved det iikkk Embarassed Very Happy
Tilbage til toppen
flemmingk
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes

Skrevet: 22/01 2008 22:09

For at svare hurtigt på dit spørgsmål så ja, det kan godt nedbringe dine natlige lave blodsukre væsentligt.

Grunden til det er at levemir har en mere stabil virkning i forhold til f.eks. insulataren, da levemirens virkning ikke topper på noget tidspunkt og er ude af kroppen 22 til 26 timer efter, hvor insulataren ikke virker propetionelt, og er ude af kroppen 24 til 48 timer efter.

Summa sumarum, levemiren er mere stabil end insulatar Mr. Green
Xenia
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 20. jan 2008

Skrevet: 22/01 2008 23:20

Jeg synes at mange får levemir, og ingen ikke rigtig "taler" om andet.
Nu har jeg haft diabetes i mange år, jeg får actrapid om dagen, 3 gange
og til natten insulatard, det synes jeg fungerer godt for mig.

Er der nogen, der har erfaringer med det? Wink

Sidst rettet af Xenia 27/01 2008 12:06, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
flemmingk
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes

Indlæg levimir Besvar, med citat
Skrevet: 23/01 2008 12:05

Jamen er jo godt det fungerer for dig med insulataren og actrapiden, og er der også derfor at din behandler, eller dig selv har ønsket og skifte.

var selv på Actrapid, og insulatar for 5 år siden, hvilket var et rent ud sagt helvede, blodsukret var altid højt lige efter et måltid, og lavt 4 timer senere, og de natlige blodsukre var mere normen end at undgå et.
sanne52
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 17. jan 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 23/01 2008 17:39

Jeg får også levemir/ Rapid, men har samtidig også lavt blodsukker om morgenen. Jeg kan også bare gå en lille tur, så har jeg også lavt bs.
Very Happy
Tilbage til toppen
mariagallant
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 24. jan 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 24/01 2008 12:15

hej m123. efter jeg fik levemir har mit bs aldrig været bedre. jeg kan varmt abbefale det. Maria
Tilbage til toppen
TM
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 31. jan 2008
Geografisk sted: Lintrup

Indlæg Re: levimir Besvar, med citat
Skrevet: 31/01 2008 10:55

[quote="flemmingk"]Jamen er jo godt det fungerer for dig med insulataren og actrapiden, og er der også derfor at din behandler, eller dig selv har ønsket og skifte.

var selv på Actrapid, og insulatar for 5 år siden, hvilket var et rent ud sagt helvede, blodsukret var altid højt lige efter et måltid, og lavt 4 timer senere, og de natlige blodsukre var mere normen end at undgå et.

Hej
Jeg er nyopdaget Type 1. Confused
Jeg har kun levet med sygdommen i knapt 4 måneder.
Jeg ved ikke så meget om selve behandlingen, men jeg bliver klogere og klogere...
Jeg startede med Insulatard om natten, og 3 X actrapid om dagen.
Det blev ændret til Radid X 3 om dagen det samme om natten.
Nu er det igen blevet ændret til actrapid X 3 om dagen og Levemir om natten.
Jeg har fået det i 8 dage nu og har et mere stabilt blodsukker nu.
Jeg har det meget bedre fysisk. Wink
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Louise_S
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 05. feb 2008
Geografisk sted: København N

Indlæg Insulatard til Levemir Besvar, med citat
Skrevet: 05/02 2008 11:02

Jeg er også skiftet fra Insulatard+Actrapid til Levemir+Rapid. Især Levemiren har givet mig meget bedre kontrol over mit blodsukker om natten/morgenen, og jeg føler hurtigere lave blodsukre nu end tidligere...

Ved ikke om dette er noget man må, men jeg har tre æsker Insulatard flexpen liggende, som bare skal smides ud/afleveres på apoteket. Er der nogle, der vil have det og spare lidt kroner? Synd hvis det går til spilde!

Jeg bor i Kbh. N.
Klaus
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Geografisk sted: København

Indlæg Re: levimir Besvar, med citat
Skrevet: 02/03 2008 19:45

slettet

Sidst rettet af Klaus 14/10 2013 23:04, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
gunda
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 04. mar 2008

Indlæg levemir Besvar, med citat
Skrevet: 04/03 2008 20:26

Jeg har fået Levemir i ca 1 år , før fik Insulatar. Jeg synes det virkede bedre, men for ca 14 dage siden fik jeg også store røde plamager på benene og det bliver værre og værre. Jeg har lige ringet til min behandler og skal skifte til Lantus. Jeg anede ikke i starten at det var en bivirkning måske havde jeg bare stukket skævt eller hvad ved jeg Very Happy Jeg synes det kunne være rart, hvis man fik at vide man kunne få den bivirkning og at det bare blev værre. Er der nogle der har erfaring med Lantus.
Tilbage til toppen
rsj
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 04. maj 2008
Geografisk sted: Udlandet

Indlæg Udslæt med Levemir - Nu på Lantus som endda har bedre profil Besvar, med citat
Skrevet: 15/05 2008 21:41

Jeg oplevede desværre osse de der ubehagelige udslet efter jeg skiftede fra Insulatard til Levemir. Jeg skiftede så til Lantus og er blevet yderst meget tilfreds med resultatet ! Der blev skrevet herover at Levemir har en optil 22 timer lang virkningsprofil. Dette er desvaerre kun for de få heldige idet gennesnittet i de kliniske test fra NOVO naermere viste en effektiv virkningsprofil fra 12-16 timer injektion, og der er osse en lille top på effekten, der optræder cirka 3-5 timer efter injektion. Så jeg oplevede også stadigvæk at gå lav om natten når jeg sov med Levemir, dog færre og knap så voldsomme tilfælde som da jeg var på Insulatard. Med Lantus har jeg endnu ikke efter 4 år oplevet dette. Det gode ved Lantus er at virkningsprofilen er næsten fuldstændig konstant over 22-26 timer for mig og derfor meget mere forudsigelig og godmodig end med Levemir. Desuden har jeg skiftet, således at jeg tager både mit hurtigt virkende insulin til morgenmaden og samtidig tager mit ene daglige skud af Lantus. Dette bevirker at når jeg går i seng om aftenen, ja så vil en blodprøve ved sengetid sige præcis hvor jeg er og jeg ved hvor jeg vil være når jeg vågner næste morgen, idet jeg på tom mave vil droppe cirka 3-4.4mmol/l (60-80 mg/dl) i løbet af natten lidt afhængig af min fysiske aktivitet i slutningen af dagen. Jeg kan derfor finjustere med lidt natmad, hvis den ellers vil gå for lav i løbet af natten. Så alt i alt er jeg superglad for at være på Lantus (selvom jeg eller kun har brugt NOVO insulin de sidste 35 år !!), den giver meget bedre og flad virkningskurve end Levemir, ingen udslæt, og siden virkningen holder sig i så mange timer, ja så er den også mere fleksibel/godmodig mht tidspunktet du injektere ikke er på helt samme klokkeslet hver dag.
Tilbage til toppen
psv
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 17. maj 2008

Skrevet: 17/05 2008 21:53

Jeg har brugt Levemir et par år og har ikke problemer med røde mærker eller udslæt. Jeg har helt klart fået bedre blodsukker om natten, mit problem når jeg fik lave blodsukker om natten eller når jeg lagde mig til at sove med lidt for lave sukker var uro i kroppen (lidt angstpræget), kunne ikke sove og hvis jeg endelig faldt i søvn var det med mareridt. Så med hensyn til Levemir er jeg rigtig godt tilfreds.
Tilbage til toppen
Websa
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 22. maj 2008
Geografisk sted: Vestsjælland

Skrevet: 22/05 2008 20:06

Jeg har også gode erfaringer med Levemir, men har stadig MANGE problemer med høje blodsukre om morgenen, selvom det ligger pænt inden jeg går i seng, MEN stadig ikke ligeså høje, som da jeg tog Insulatard... så positiv er jeg også Very Happy
Tilbage til toppen
rsj
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 04. maj 2008
Geografisk sted: Udlandet

Indlæg Rette dosering af rigtig l a n g s o m t-virkende insulin Besvar, med citat
Skrevet: 22/05 2008 23:06

Hej Websa, hvad er din daglige indtagelse af Levemir og hurtigt-virkende insulin? Ofte er der mange som gaar fra Insulatard over paa Levemir/Lantus, og bibeholder nogenlunde samme antal enheder af insulin.

Oftest skal man dog en del op mht Levemir/Lantus og samtidig lidt ned til maaltiderne med de hurtigtvirkende for at opnaa den optimale behandlingsprofil med konstant blodsukker f.eks. igennem hele natten eller igennem dagen hvis du springer maaltider over.

Oftest er idealet omkring 50% af hver slags insulin set paa daglig total indtagelse. Selv tager jeg f.eks. 13 enheder Lantus om morgenen, og 6+4+4 Novorapid til hovedmaaltiderne.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Gå til side 1, 2, 3  Næste
Side 1 af 3

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group