Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Lavt blodsukker
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
MaleneKruse
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 22. mar 2009

Indlæg Re: Lavt blodsukker Besvar, med citat
Skrevet: 22/03 2009 21:56

Jeg har ikke frygt for lavt blodsukker eller insulinchok, men har prøvet at gå i insulinchok hvor noget jeg havde drømt dagen inden, endte med at være det jeg så mens jeg krampede ? er det normalt ?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Jewerfar
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 02. apr 2009
Geografisk sted: Horsens

Indlæg Lavt Blodsukker Besvar, med citat
Skrevet: 03/04 2009 10:31

Er ikke personligt bange for lavt blodsukker. Men det er familien da jeg bliver temmelig " Grumpy" og ikke vil lytte til fornuft. Det værste er at jeg ikke kan huske et suk bagefter.
Jeg arbejder som lagerchef og mine medarbejdere har heldigvis lært at "blive blæst en midterskilning " ikke er ensbetydende med at jeg er træt af dem. Twisted Evil
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
lille mig
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 06. aug 2009

Indlæg Lavt blodsukker Besvar, med citat
Skrevet: 06/08 2009 22:50

altså, jeg har prøvet at falde om flere gange, alle sammen på grund af lavt blodsukker, men alle gange har jeg faldet i søvn først, men nu er det et halvt år siden jeg sidst faldt om, men idag har jeg det som om jeg aldrig har prøvet det før, i min skole bliver jeg tit lav, og så får alle mine kammeratter "spat" af mig, men så siger jeg bare at jeg har lavt blodsukker, og straks står der mindst 5 af dem ved mig og tilbyder mig sukker, og det er meget rart at de også tænker på diabetes, der er vist 8 af dem og deres familie der stytter diabetes foreningen. Og det glæder mig Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz
Tilbage til toppen
Mamito
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 06. feb 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 07/08 2009 21:10

Er os lidt af en veteran hvad angår lave blodsukre. Har haft diabetes i 20 år og har stadig ikke mestret det at styre lysten til spise ufattelige mængder mad, når blodsukkeret ligger lavt, især når jeg vågner om natten og bare overvældes af en "urge" til at spise alt hvad der er indenfor rækkevidde. Det ender som regel med at jeg ligger meget højt om morgenen og skal kæmpe med at få det ned igen. Har også haft en periode hvor jeg spiser alt for meget til natten for at være sikker på ikke at falde i løbet af natten, en angst nogen også nævner her. Blev mere sikker på mit bs, ved at sætte vækkeuret og måle det om natten, det gav en vis tryghed.
Tilbage til toppen
Schip
Pårørende til type 1 diabetes
Pårørende til type 1 diabetes
Indmeldt: 06. okt 2008
Geografisk sted: Østjylland

Skrevet: 20/08 2009 11:39

Hej
Hvis man har lavt blodsukker ca. 2 gange om ugen - er det så lidt eller meget ??

Hilsen
Schip
Tilbage til toppen
fridde
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 24. okt 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 20/08 2009 13:25

Hvis det kun er føling der er tale om, synes jeg ikke, at 2 gange om ugen kan siges at være meget, men er det insulinchok? ja så synes jeg det er meget, går ud fra det er føling du mener.

Mvh
Fridde
Tilbage til toppen
Nanzy
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 30. mar 2008
Geografisk sted: Sydjylland

Indlæg Føling/insulinchok? Besvar, med citat
Skrevet: 27/08 2009 14:41

Og så sidder jeg her som "ny" (har kun haft Diabetes i ca. 15 år insulin i ca. 6 år) og tænker hvad er forskellen? Eller rettere sagt; hvor er grænsen mellem føling og insulinchok?
Pt. har ofte symptomer på lavt BS. Nogen gange er det så højt 8-15. Andre gange 1.
Så bliver jeg sgu bange. Især når jeg ikke kan se grunden til det lave!
Jeg har de sidste 2 uger haft diverse betændelser (bla. blærebetændelse) og fået penicillin. Normalt ville jeg have brug for mere insulin når jeg er syg, men har flere gange haft meget lave BS istedet.
Mystisk!
khdb
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 16. okt 2009
Geografisk sted: hedensted kommune

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 17/10 2009 19:25

jeg har har lav blodsukker 5-10 gange om ugen men har ingen problemer med det da jeg altid har nogle sammen lagte chokolade kiks med ca 5 min. efter er det over Razz

mvh
khdb [/quote]
Tilbage til toppen
HK
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 22. jul 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 18/10 2009 8:27

Nanzy:

Jeg opplever det samme som deg der att får lavt
i stedefor.
Tilbage til toppen
MortenHolm
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 02. jun 2008
Geografisk sted: København

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 25/10 2009 20:17

Nanzy: ved ikke om der er en klar definition. For mig er:
Føling: koncentrationsbesvær, svage ben. Noget som er nemt at gøre noget ved (men pisseirriterende og kan hurtigt tage 15-20 min)
Hypoglykæmi: bevidsthedspåvirkning. Noget som er svært at gøre noget ved selv, kræver andres hjælp eller konstateres først når modregulationen kalder mig til live

Jeg har haft 3 hypoglykæmier på 20 år. Den mindst pinlige, som jeg vil fortælle om her, opstod som de andre i nattesøvnen.
Fuldstændig plim, men med masser af facade, stod jeg op, fandt min novopen. Begyndte at klikke. (Den gamle pen med 2 IE per klik).
På et tidspunkt kommer min kæreste forbi og spørger hvad jeg laver. Kigger ned og ser en bule på maven med 200IE actrapid.
Så gik jeg ned til bageren, købte 10 basser, og satte mig hjem og spiste basser hele formiddagen. En så fuldendt hypoglykæmi skulle ikke "håndteres" med sukker.....
Tilbage til toppen
Palkim
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 01. nov 2009
Geografisk sted: NORDJYLLAND

Skrevet: 11/12 2009 20:55

Jeg har prøvet at falde bevistløs om, men's jeg spiste aftensmad, jeg kom til mig selv efter 1 1/2 time,der var maden blevet kold. Det sker heldigvis ikke så tit.
HK
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 22. jul 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 12/12 2009 10:14

Siste 9 årene har jeg hatt mye over 100 hypoglykemi anfall blir bevisstløs får kramper. I tillegg haugevis av følinger uten bli bevisstløs, men alikevel
må ha hjelp.
Kolosalst slitsomt alt dette. Kroppen min har blitt ødelagt av dette.

Jeg skal etterhvert få øycelletransplantasjon pga alt dette.

Les mer om det her:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=14625&Itemid=61
Tilbage til toppen
Houdini
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 10. feb 2010

Indlæg Hejsa Besvar, med citat
Skrevet: 10/02 2010 22:48

Jeg har en frygt, eller har haft.
Lige pt går jeg til diabetes psykolog på grund af frygt for lavt blodsukker.

Har aldrig snakket med andre diabetes patienter om det så ved ikke hvordan andre har det med lavt blodsukker, men kan se det er noget hen ad det samme.

Når jeg får lavt blodsukker klikker min hjerne helt af, kan ikke fastholde mine tanker om én ting, hvis der er noget mere interresant så skifter mit hoved til det.
Jeg bliver stresset af bare én eller to tanker når jeg har lavt blodsukker.
Og jeg føler afmagt i form af jeg føler mig energiløs i min krop.
Nogle gange endda så meget at jeg bare mest af alt har lyst til at smide mig og hvile mig fordi jeg simpelthen ikke har flere kræfter tilbage i min krop.

Jeg får imidlertidig synsforstyrrelser når jeg får lavt blodsukker, og lige efter når det begynder at stige igen, enten ved at jeg kan se meget bedre, eller dårligere.

Typisk lavt blodsukker forløb for mig er at jeg pludselig føler mig disorienteret, jeg bliver stresset og tænker alle mulige tanker igennem på ingen tid.

Derefter før jeg koldsved og begynder at ryste i hele kroppen, især kan jeg mærke det i mine ben og knæ da jeg har sygdom på begge knæ(heldigvis noget jeg vokser fra)

Imens jeg har lavt blodsukker kan jeg ikke snakke, jeg vrøvler, selvom jeg ser samtalen klart i mit hoved kan jeg ikke formulere det, da det hele skal gå så hurtigt når jeg får lavt blodsukker.

Efter jeg har spist kan jeg oftest mærke at det hjælper hurtigt, afhængig af hvad jeg spiser. Også begynder jeg at fryse, helt sindsygt.

Og efter det er der egentlig ikke så meget, så er alle symptomerne væk, jeg føler mig klar i hovedet igen og kan fører en normal samtale
Tilbage til toppen
Achn
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 13. mar 2010

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 13/03 2010 22:29

Hej:)
Tilbage til toppen
Achn
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 13. mar 2010

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 13/03 2010 22:36

Hej:)
Jeg har haft sukkersyge i 8 år ca.
Når mit blodsukker er lavt ryster jeg, jeg bliver svimmel, får svært ved at koncentrere mig, bliver urolig og nogle gange får jeg sorte pletter for øjnene. Det er self. ikke rart, men jeg har nemt ved at opdage lavt blodsukker i tide og vågner om natten hvis mit blodsukker er lavt, og så kan jeg ikke falde i søvn før jeg får noget sukker, så jeg har ikke frygt for lavt blodsukker.
Jeg har aldrig haft insulinchok, men har været tæt på et par gange Smile

-Cecilie:D
Tilbage til toppen
Enemark
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 26. mar 2010

Skrevet: 28/03 2010 14:09

Jeg har ofte lavt blodsukker...det kan være utrolig problematisk for mange. For mig synes jeg ikke det er et stort problem men jeg er også velreguleret. Hvis jeg rigtig får lavt blosukker så begynder jeg at ryste og hvis det virkelig er lavt så begynder jeg spontant at svede....ligesom at være total våd af sved. Jeg har aldrig oplevet at jeg ikke vidste hvad jeg lavede og er aldrig faldet om som følge af lavtblodsukker!

Skriv hvis i har nogen spørgsmål eller gerne vil skrive om noget så skriv endelig! Smile

Venligst Enemark
Tilbage til toppen
Klaus
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 18. jan 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 28/03 2010 16:10

slettet

Sidst rettet af Klaus 15/10 2013 7:56, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Enemark
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 26. mar 2010

Skrevet: 28/03 2010 17:29

Til Klaus

Fordi man har føling ofte kan du ikke se sammenhængen i at man så er velregulret. Det er jo netop et tydeligt tegn på at man er yderst velregulret at man har føling en gang i mellem. Det er jo et tegn på at ens blodsukker ligger flot lavt. Da man må regne med at et dårligt reguleret blodsukker vil ligge højt i tide og utide.

Jeg kan derfor forstå på dig at du mener at et dårligt reguleret blodsukker vil give høje blodsukre og følinger...synes jeg er forkert. Jeg synes sagtens man kan sige at man er velreguleret selvom man har følinger. Det vil jo afhænge at hvordan man tolker følinger er. Nogen vil mene føling er en dårlig ting, det mener jeg ikke det er fordi det ikke er noget problem for mig.
Tilbage til toppen
Klaus
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 18. jan 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 28/03 2010 20:52

slettet

Sidst rettet af Klaus 15/10 2013 7:56, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Ronge
Gæst

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 28/03 2010 20:52

Slettet

Sidst rettet af Ronge 30/01 2013 8:38, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Side 3 af 5

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group