Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Hg og diabetes

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Pårørende
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
kimse-pigen
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 18. feb 2008

Indlæg Hg og diabetes Besvar, med citat
Skrevet: 14/09 2008 8:28

Jeg sidder her, og er utroligt forbavset, og chokeret...

Jeg er nu blevet bedt om af gå på toilettet (som ligge 4-5 min gang fra klassen) Når jeg skal tage mit blodsukker, og insulin.

Jeg har indtil nu bare taget det under bordet i klassen, diskret, og så føler jeg mig ikke så unormal/speciel...

Men så i torsdag var der nogle tøser der synes det var simpethen for klamt og alt muligt ... Så nu fik jeg en mail fredag fra min kontakt lærer, som der havde prøvet og snakke med klassen, om af det nok var bedst jeg gik på toilettet(der er 5-7 min gang der til), eller gik ned bag i klassen. Men pt. har jeg det sådan af det har jeg godt nok meget svært ved af overskue det, jeg har det meget fint med af sidde neutralt og tage det under bordet, men a jeg nu skal rejse mig og gå ned bag i klassen, hvergang jeg skal måle blodsukker og tage insulin, hvor jeg så ikke kan tage det under bordet, det har jeg det godt nok noget svært med, jeg bliver også mindet om det på en helt anden måde, og det er ikke sjovt...

Hvordan er det med jer/var det med jer ?? da i var under uddannelse ??

Jeg vil lige sige jeg går på HG 2. år, sidste år gik jeg i en anden klasse, som er blevet fordelt ud over de resterende, og sidste år gik jeg i 2 forskellige, da jeg flyttede i januar, og der har ikke været noget problem der nogensinde...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Laila
Pårørende til type 1 diabetes
Pårørende til type 1 diabetes
Indmeldt: 19. jan 2008

Indlæg Hg og diabetes Besvar, med citat
Skrevet: 14/09 2008 9:07

Synes det er helt vildt at du ikke kan få lov at gøre som du plejer.

Måling af blodsukker er det mindste, inculinen skal måske nok være diskret, der er jo nogle der ikke kan tåle nåle. Men hvis du kunne gøre det diskret under bordet som du skriver burde det ikke være et problem.

Min datter går i 6 klasse og de har altid været ok at måle blodsukker synligt, faktisk synnes hendes kammerater (i starten) at det var spændende og ville gerne prøve. Med hensyn til insulin så har min datter en pumpe, så det er ikke noget problem. Men hvis hun var på pen, ville hun nok gå ud for sig selv, men det er mere for sin egen skyld.

mvh
laila
Tilbage til toppen
kimse-pigen
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 18. feb 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 14/09 2008 10:05

Jeg er også vildt chokeret, det har aldrig været noget problem nogen af de andre steder jeg har gået... og frygter meget for hvordan mit arbejdsliv bliver, hvis jeg kommer til af arbejde med nogen som dem !

Ja jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre og sige :S
Tilbage til toppen
sugamama
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 30. jan 2009

Indlæg Insulin i skolen. Besvar, med citat
Skrevet: 30/01 2009 19:04

Syns ærlig talt ikk de kan være det bekendt!
hvis de ikk ka li det og syns det er klamt er det ikk dit problem men deres så jeg syns bare du skal ingjorere det Smile

jeg har haft diabetes siden jeg var 4 og går nu i 8. og jeg har altid siddet på min plads nærmest udiskret og taget blodsukker og insulin, og det er gået fint:) men jeg syns godt nok det er unfair hvis du ikke engang kan få lov til at sidde for dig selv og tage det Evil or Very Mad

Håber virkelig det kommer til at gå bedre Very Happy
Tilbage til toppen
CB
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 28. jan 2009
Geografisk sted: Århus området

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 02/02 2009 13:08

Jeg må nok sige jeg er overrasket, jeg har haft sukkersyge siden jeg var 1år og 3 mdr og har på intet tidspunkt mens jeg har gået i skole været udsat for dette. Jeg synes det er vildt at de har så store problemer med det. Det er forkasteligt.

Håber du får problemet løst Wink.

Pumpebruger med kontinuerlig bsmåler.
Tilbage til toppen
Sofie92
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 23. mar 2010
Geografisk sted: Sydfyn

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 24/03 2010 8:53

jeg har prøvet at nogen fik "nåle-skræk" da jeg skulle stikke mig. En anden gang var der en dreng der troede at min insulin var en sprittusch og han tog og sprang op og fægtede med den for at "true" en af de andre drenge i min klasse, og da han opdagede at det ikke var hvad han troede fik han et chok og løb ud af klassen - ret underholdende faktisk.
Med årenes løb er jeg begyndt at tænkte på at jeg skal tage hensyn til dem med nåleskræk, havde jeg ellers ikke tænkt på.

.. men ligefrem at blive sendt ud for at tage det?! hvor unfair!!! så kommer man jo bare til at tænke endnu mere over det, og har de færreste brug for :s
Candy
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 07. okt 2011

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 10/10 2011 8:35

Jeg synes du skal tage det op med din studie vejleder og måske enda skolens ledelse, da jeg vil klassificere det som diskrimination... der er da ingen grund til at du skal føle dig mere udsat eller mere "anderledes" end man i forvejen gør med en sygdom som sukkersyge....

Synes det er forfærdeligt og utrolig dumt af skolen, det vil jo mindske sammenholdet i klassen fordi du naturligvis føler dig lidt trådt på af dine medstuderende, du får mere fokus på din sukkersyge i din skoledag, hvilket forsager mindre koncentration i timerne osv osv...

Jeg har heldigvis ikke rigtig været udsat for den slags selv, kun en smule da jeg læste på HF, hvor nogen synes det var ubehageligt... der sagde læren bare fra med det samme og sagde at så måtte de kigge væk da det var vigtigt at jeg passede min sygdom og at det i øvrigt kun var fedt at jeg ikk så min snit til at benytte situationen til at bruge laaang til på toilettet i undervisningstiden osv.

Håber du får en god snak med din studievejleder om det så problematikken kan blive løst!
Tilbage til toppen
Jokke
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 13. aug 2011
Geografisk sted: Nærum

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 10/10 2011 13:07

Det er jo diskrimination! Der er så meget snak om mobning og diskrimination i forhold til religion, fysiske handicap og jeg skal komme efter dig. Som Candy siger så vil jeg også foreslå dig at gå i dialog enten med skolens ledelse eller med en studievejleder.

Angående mine egne erfaringer. Jeg fik konstateret diabetes i slutningen af 9. klasse og har nu haft det i 6 år. Generelt synes jeg mest jeg er blevet mødt med nysgerrighed når jeg har trukket grejet frem, og jeg har altid haft den indstilling at hvis folk ikke kan tåle at kigge på det må de kigge den anden vej, dog går jeg selvfølgelig for mig selv når jeg tager insulin i låret eller hvis jeg er på fin restaurant, hvis ikke jeg tager det gennem bukserne, hvilket jeg nogle gange gør. I gymnasietiden, som nu er et veloverstået kapitel for mig, smed jeg sågar også gerne bare lige bukserne og tog min insulin når jeg var til privatfest, det havde jeg sagt til mine venner at de bare måtte finde sig i. Er jeg i selskab med mennesker jeg ikke kender, spørger jeg dog altid høfligt om der er nogle der er nåleskræk inden jeg hiver grejet frem. Det er meget sjældent at jeg oplever at folk har noget i mod det, har haft en ven der ikke syntes det var det fede at se når han sad med tømmermænd og spiste og så har jeg haft en ekskæreste hvis storebror var nåleskræk, men det er så også det. Storebroren tog jeg selvfølgelig hensyn til, og min ven grinede vi alle sammen af og sagde han var lidt af en tøs :p

Jeg tror det vigtigste "våben" mod den slags har været åbenhed omkring det. Angående dine bekymringer for fremtiden, så tag den med ro jo længere frem du når i systemet des mere modenhed bliver du mødt med, og dem der fortsætter med at opføre sig umodent bliver pludseligt dem der skiller sig ud og står uden for.

Håber du finder ud af det Smile
*indsæt klap på skulderen*
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Pårørende
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group