Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Innovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordiskInnovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordisk
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

møder for type 1 diabetikere?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Happiness
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 18. okt 2008
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg møder for type 1 diabetikere? Besvar, med citat
Skrevet: 18/10 2008 11:53

Hej (;
Jeg er en pige på 18 år, som har haft diabetes i 4½ år, personligt er jeg lidt træt af, ikke at se andre diabetikere. forstå mig ret - jeg har en masse venner, men de forstår jo ikke hvad det vil sige at have diabetes.
nogle gange kunne man bare godt bruge ligesindende at snakke med om det hele.
ikke at alt behøver handle om diabetes, men alligevel, synes jeg, at jeg godt kan føle mig begrænset eller hæmmet pga sygdommen, men det kan ingen non-diabetikere jo forstå.
så de kunne da være fedt, hvis andre unge i randers/århus området, også havde det sådan?
Jeg har tjekket på sygehuset, men det er ikke rigtig noget for type 1. da det mest er for ældre type 2'ere. og egentlig har jeg det heller ikke godt med at rende til sådanne møder hist og her, da jeg ikke tror 'normalt socialt fungerende' kommer sådanne steder. men jeg ved det selvfølgelig ikke (:
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
uhd
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 06. sep 2008
Geografisk sted: Struer

Indlæg hej. Besvar, med citat
Skrevet: 18/10 2008 18:24

jeg er 19år, har haft diabetes siden jeg var 6år.
jeg kan virkelig godt følge dig, og har haft (og har også stadig engang imellem) det på præcis samme måde.. der er ikke mange muligheder for unge diabetikere idag. Der er dog diabetes kursuser, og det er en rig mulighed for at møde andre diabetikere. Jeg har selv været på diabetes kursus 5 gange, og har været rigtig glad for at kunne snakke med andre diabetiker.
Jeg hører til Herning sygehus, og der var vi nogle unge diabetikere som manglede en gruppe.. Så derfor oprettede de en "forsøgs gruppe", som jeg var med i i lidt over 6 måneder. Det var virkelig dejligt at kunne komme ned og snakke med andre unge diabetikere, for det er der jo ikke mulighed for ellers.
Nu er jeg ikke med i den gruppe længere, fordi "forsøgs" perioden er ovre.. og nu står man så alene igen.
Så som sagt tidligere, så kan jeg godt forstå dig... For det er jo ikke lige hver dag at en fra ens vennekreds får diabetes.
Tilbage til toppen
anja n
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 03. apr 2008

Indlæg ungegrupper Besvar, med citat
Skrevet: 18/10 2008 20:06

Hej!

Jeg har selv stor glæde af mine venner med diabetes. Fx når man har dagens fjerde lave blodsukker og man atter sidder med en juice i hånden.... så forstår de når man brokker sig;-)

Diabetesforeningen forsøger at lave ungegrupper i hver af de fem regioner i Danmark - nogle fungerer bedre end andre, men den i region hovedstaden har i hvert fald jævnligt arrangementer.

Hvis du siger hvilken region du bor i, skal jeg nok hjælpe dig med at finde kontaktinfo!

Anja
Tilbage til toppen
MetteTiber
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 17. okt 2008

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 18/10 2008 21:30

Hej =)

Jeg kender godt den følelse du beskriver - det kan godt tit give en ærgelig følelse at stå alene med sin diabetes.
Jeg har været på tre diabetes lejre og det var simpelthen super godt! Men det er jo os noget andet for der er aktiviteter osv man SKAL deltage i.

Jeg bor os i Herning, men mine forældre bor i Skanderborg så det kan sagtens lade sig gøre at danne sådan en gruppe Smile

Men i stedet for at sætte sig på et hospital eller hvor ved jeg og snakke om hvor trist det hele er - er det så ikke mere hyggeligt at lave en aftale om, at man mødes ved hinanden én gang om måneden fx. og spiser noget mad og hygger sig på den måde? Smile

Mvh, Mette.
Tilbage til toppen
Karina B
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 30. maj 2008
Geografisk sted: Århus

Indlæg Ungegruppe Besvar, med citat
Skrevet: 19/10 2008 9:24

Hej

Jeg forstår godt hvad I mener, når I efterlyser andre diabetikere at snakke med. Jeg har ligesom flere af jer været på en del kurser med diabetesforeningen, og jeg har været super glad for det. Det er netop derfor der, som Anja skriver er oprettet nogle regionale ungegrupper. Disse ungegrupper henvender sig til unge mellem 18 og 30 år. Det er region Midt, som dækker de byer i nævner (Herning, Silkeborg, Randers og Århus). På grund af afstandene i regionen er det svært at nå alle yderområderne, men vi forsøger i gruppen at få noget op at køre de steder, hvor vi kan se, at folk er interesserede i at deltage i nogle arrangementer. På vores hjemmesiden www.ungmidt.dk kan I se en liste over arrangementerne, samt melde jer til vores mailliste, så I får en mail, når vi holder nye arrangementer samt fortælle os, hvor i regionen I bor, og om I har nogle specielle ønsker til arrangementer. Bl.a. er der en cafeaften i Århus på tirsdag d. 21. okt.

Karina
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group