Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Hjælp til speciale

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
NBIR
Pårørende til type 2 diabetes
Pårørende til type 2 diabetes
Indmeldt: 14. jan 2015

Indlæg Hjælp til speciale Besvar, med citat
Skrevet: 15/01 2015 11:21

Hej alle,

Jeg er i gang med at skrive mit speciale fra Lunds Universitet i Sverige, og har brug for lidt hjælp.

Specialet handler kort fortalt om, hvordan man kan forbedre dialogen mellem diabetes patienter i Danmark og medicinal virksomheder og øge patienternes involvering i deres egen sundhed ved hjælp af gamification (at tilsætte spilelementer til ting/aktiviteter, som ikke er spil).

For eksempel kigger jeg på hvilke elementer af gamification, der er mest motiverende og hvordan man kan bruge denne viden til at forbedre den fremtidige kommunikation og interaktion med patienter, således at behandlingen kan ske på patients præmisser og være mest motiverende.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre patienternes syn på dialogen, og hvad deres behov er, for at gamification måske kan hjælpe dem på vej til et bedre liv med deres sygdom.

Derfor søger jeg diabetes patienter til interviews (cirka 45 minutters varighed). Dette vil være helt anonymt, og hvis man vil deltage, får man naturligvis en flaske vin eller chokolade - diabetesvenligt selvfølgelig! Smile

Jeg kan kontaktes enten på mail: nannabirkedal@outlook.com eller på mobil: 42287766

Mange venlige hilsener
Nanna
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Annelise W
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 16. nov 2012

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 28/01 2015 19:58

Hej,

Det kan måske interessere dig, at Rigshospitalet nu kører et program, hvor alle kommende læger (i deres overdel af studiet) skal i kontakt med 'virkelige patienter' og ikke nogen, som foregiver at være patienter. Det er vist undertiden en udfordring for de kommende læger. Det går mest på kommunikation med patienter og ikke så meget på selve diagnosen.

Jeg går nu ind i andet halvår som deltager i programmet.

Vi er mange med (KoL, hjerte, T1 og T2). Rigshospitalet (CEKU), har faktisk bedt mig om at deltage i et kommende interview (meget smigret her), hvor et svensk hold kommer ned med henblik på at lave et interview til et svensk diabetes tidsskrift om, hvad vi har startet i Danmark.

Du er velkommen til at sende mig en PM, og jeg kan måske uddybe nærmere.

Mvh, annelise
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group