Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Ny med type 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
jyll31
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 15. nov 2014

Indlæg Ny med type 2 Besvar, med citat
Skrevet: 18/11 2014 19:36

Kære alle

Jeg har desværre fået konstateret Type 2, og først og fremmest er jeg nok sur på mig selv, da jeg godt vidste jeg var i den tunge risikogruppe da begge mine forældre har diabetes. Og det er ingen hemmelighed jeg ikke har passet godt nok på mig selv, det har været et liv ofte med is, slik sodavand osv.

Lige nu har jeg bare et formål at komme ned i vægt, (har da også tabt mig 2,5 kg på knap 2 uger) og undgå de følgesygdomme der kan komme med alderen, og jeg har ikke taget disse følgesygdomme alvorligt nok.

Nogle siger Du kommer ALDRIG af med din diabetes uanset om du taber dig eller ej, andre siger du kan sagtens komme ud af den hvis du taber dig.

Det er jo ingen hemmelighed jeg er en livsnyder, der elsker god mad, hygge med stort morgenbord, hygge med en is med familien. og hvis jeg skal sige farvel til alt dette resten af mit liv, er der så noget liv? JA selvfølgelig er der et liv med diabetes. men hvis jeg skal holde øje med hvad jeg spiser resten af mit liv øv altså, syntes jo stadig jeg er ung.

Mvh.

"den nye"
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Bet
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 16. jan 2008
Geografisk sted: Syddanmark

Indlæg Re: Ny med type 2 Besvar, med citat
Skrevet: 19/11 2014 10:17

jyll31 skrev:
Kære alle

Jeg har desværre fået konstateret Type 2, og først og fremmest er jeg nok sur på mig selv, da jeg godt vidste jeg var i den tunge risikogruppe da begge mine forældre har diabetes. Og det er ingen hemmelighed jeg ikke har passet godt nok på mig selv, det har været et liv ofte med is, slik sodavand osv.

Lige nu har jeg bare et formål at komme ned i vægt, (har da også tabt mig 2,5 kg på knap 2 uger) og undgå de følgesygdomme der kan komme med alderen, og jeg har ikke taget disse følgesygdomme alvorligt nok.

Nogle siger Du kommer ALDRIG af med din diabetes uanset om du taber dig eller ej, andre siger du kan sagtens komme ud af den hvis du taber dig.

Det er jo ingen hemmelighed jeg er en livsnyder, der elsker god mad, hygge med stort morgenbord, hygge med en is med familien. og hvis jeg skal sige farvel til alt dette resten af mit liv, er der så noget liv? JA selvfølgelig er der et liv med diabetes. men hvis jeg skal holde øje med hvad jeg spiser resten af mit liv øv altså, syntes jo stadig jeg er ung.

Mvh.

"den nye"

Hej jyll31 og velkommen på sitet

Det er naturligvis ikke morsomt for nogen at få en diabetes diagnose uanset type. Det bedste, du kan gøre for dig selv, er at bede din læge om en henvisning til en diabetesskole. Der vil du få saglige forklaringer, professionel hjælp og opbakning til at tage fat på dit "nye" liv.

Hvis din læge siger, at det kan han klare lige så godt - det er der desværre mange, som gør - så tro ham ikke, men stå fast på din ret.
Derved giver du dig selv de bedste chancer for at komme videre og få redskaber til at klare de udfordringer, du kommer til at stå over for.
Lad være at bebrejde dig selv noget, men beslut at gøre noget nu. Det er første skridt på vejen til, at du får det bedre.
Held og lykke med det Smile
Algot
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 05. apr 2013

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 23/11 2014 11:09

Kære Jyll31

Inden du kommer for langt ind i den etablerede behandlingstankegang, vil jeg stærkt anbefale dig at besøge denne hjemmeside:

www.quitdiabetes.dk
Tilbage til toppen
Caroe
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 11. maj 2014

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 25/11 2014 19:56

Algot skrev:
Kære Jyll31

Inden du kommer for langt ind i den etablerede behandlingstankegang, vil jeg stærkt anbefale dig at besøge denne hjemmeside:

www.quitdiabetes.dk

Glem alt om quitdiabetes. Jeg tabte selv 20 kg (fra 105 til 85) på 4 måneder ved at følge diætistens råd på sygehuset slavisk og gå en fast aftentur på 2-2 1/2 km på ca. 25 minutter hver dag i et lidt kuperet terræn. Glem alt om løb og hård motion den første periode. Det får det blodsukker til at svinge alt for meget.

Handling i starten efter diagnosticeringen har størst betydning, så den gode nyhed er, at det er nu - inden du bliver indhentet af følgesygedomme - du kan gøre mest for det fremtidige forløb.

Du kan i øvrigt selv finde ud af det hele ved at følge diabetes 2 vejledningen og denne samt andre videoer i serien, der er de bedste tips, jeg har fundet: http://youtu.be/8KMOKdJ5gRM.

Husk også altid at gå efter nøglehulsmærket og check, at kulhydrater i varen er på under 10-15g/100 og 1g/100 for drikkevarer.
Tilbage til toppen
Annelise W
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 16. nov 2012

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 25/11 2014 23:16

You are spot on Caroe ...

annelise
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group