Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Innovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordiskInnovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordisk
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Hjælp til bachelorprojekt om diabetes og ramadanen

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Bachelor i sygepleje
Pårørende til type 2 diabetes
Indmeldt: 12. nov 2014

Indlæg Hjælp til bachelorprojekt om diabetes og ramadanen Besvar, med citat
Skrevet: 14/11 2014 12:32

Hej der ude
Vi er tre sygeplejestuderende, der er ved at skrive et bachelorprojekt. Projektet omhandler muslimske diabetikere, der vælger at faste under ramadanen. Vores fokus ligger på patientperspektivet, dvs. muslimernes oplevelser af fasten med diabetes og den vejledning de modtager i forbindelse med ramadanen fra sundhedspersonale.
For at belyse vores problemstilling, kunne vi rigtig godt tænke os, at udføre interviews med to muslimske diabetikere, der kan fortælle os om deres oplevelser.
Grunden til vi skriver her, er i håb om at du eventuelt kan hjælpe os og har lyst til at deltage i et interview?
Interviewsene kommer til at have ca. 45 minutters varighed, og vi er meget fleksible omkring tid og sted.
Hvis dette har fanget din interesse er du meget velkommen til at skrive til os her eller på mail: annehvass@gmail.com

Venlig Hilsen Edda, Laura og Anne
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Annelise W
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 16. nov 2012

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 15/11 2014 21:53

Kære venner, - Jeg tror desværre ikke, at I får meget hjælp på dette forum. Dels er aktiviteten her lav, og dels er jeg endnu ikke stødt på en bidragyder, som har præsenteret sig som værende af muslimsk baggrund.

Jeg rejste engang i Tyrkiet under ramadanen. Her fik jeg så at vide, at hvis man var rejsende eller syg, var man undtaget fra at observere reglerne.

Mit bedste råd er, at I måske skal forsøge at kontakte herboende muslimer direkte. De er meget venlige og hjælpsomme mennesker og vil sikkert være beredt til at give jer den information og de kontaker, I efterspørger.

mvh, annelise
Tilbage til toppen
Bachelor i sygepleje
Indmeldt: 12. nov 2014

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 16/11 2014 13:02

Tusind tak Annelise
Vi kan godt fornemme at aktiviteten ikke er så stor herinde, men tænkte at vi ville give det et forsøg alligevel.

Ja, hvis man er syg, er man ifølge koranen fritaget fra at faste, vores opfattelse er at mange gør det alligevel. Vi håber at ved at snakke med nogle muslimske diabetiker, kan vi opnå en større forståelse, som forhåbentlig kunne komme til at afspejle sig i vejledningen.

Vi vil fortsætte vores søgen, endnu en gang tak din tilbagemelding.

Venlig Hilsen Laura, Edda og Anne
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group