Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Type-2 diabetes og chrom

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Pårørende
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
farmaceutkjeld88
Pårørende til type 2 diabetes
Pårørende til type 2 diabetes
Indmeldt: 31. aug 2014

Indlæg Type-2 diabetes og chrom Besvar, med citat
Skrevet: 02/09 2014 17:59

Kære alle,

Jeg er farmaceutstuderende og har igennem længere tid interesseret mig for diabetes, vel og mærke type 2. Igennem min interesse faldt jeg over noget, som jeg gerne deler med andre interessede. Det skal siges, at jeg ikke har diabetes, men jeg har type-2 diabetikere i min familie, så jeg er naturligvis opmærksom på sygdommen.

Det er måske for nogen gammel viden, at chrom og type-2 diabetes hænger sammen, men for mig, var det ret ny viden.

I Diabetes Education. 2004;Suppl:2-14 har man lavet en gennemgang af flere studier (review) og set nærmere på chroms/krom betydning i forhold til insulins virkning. Chrom er et vigtigt og essentielt mineral, der tilsyneladende har en positiv betydning i reguleringen af insulins virkning på kulhydrater, protein og fedt og det var netop det, man nåede frem til i studierne.

Chrom er med til at fremme insulins aktivitet, hvilket kan have en positiv betydning ved type 2-diabetes. Interessant nok, så påpeger studier, at mennesker med type 2-diabetes har lavere indhold af chrom i blodet, sammenlignet med personer uden sukkersyge.

I en undersøgelse udført af forskere fra Charles Universitetet i Tjekkiet viste desuden, at personer med type-2 sukkersyge, der får tilskud af organisk chrom, faktisk opnår en signifikant sænkning af deres blodsukkerniveau. Resultatet er af betydning for de personer der ønsker hjælp til at holde deres blodsukker i balance på en naturlig måde. De anvendte chromoprecise i undersøgelsen, som er chromberiget gær. Ifølge EFSA, så har denne chrom op til 10 gange bedre optagelighed end tidligere chromprodukter (Chrom picolinat).

Jeg er selv gået i gang med at forsøge mig med chromprecise, for at se, om det har en positiv virkning på mit blodsukker. Det er måske for tidligt at afgøre, om det virker på mig, men jeg kan jo bare stoppe med at tage chrom, hvis jeg ikke er tilfreds. Men umiddelbart virker det til, at bedre kan kontrollerer mit blodsukker, hvilket jo er godt. Smile

Mange hilsner farmaceutkjeld88
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Pårørende
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group