Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Insulatard vs Lantus

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1 1/2 (LADA)
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Nord2
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 15. apr 2013

Indlæg Insulatard vs Lantus Besvar, med citat
Skrevet: 27/01 2014 21:43

Her en lille melding om langtidsvirkende insulin: Jeg har diabetes typen: mody 3 og jeg tror denne del af forummet er det rette sted at skrive.
Jeg har igennem lang tid oplevet meget store og uforklarlige udsving med Insulatard, og efter en lang periode med store frustrationer og bekymringer skiftede min læge mig over på Lantus solostar. Samme dosis men med et meget bedre resultat. Mine blodsukre er nu langt mere stabile over hele dagen. Min diabetes handler hele tiden om at være i balance, og de svingende blodsukre jeg fik med Insulatard, fik mig til at søge forklaringer på udsvingene i psyken, arbejdsmiljø, vitaminer, sollys mm. Alle de parametre tæller naturligvis stadig, men det var tydeligt, at Lantus ændrede det til et langt mere håndtérbart niveau, hvor jeg føler, at jeg har kontrol over min sygdom. Jeg kender ikke så meget til de tekniske forskelle på de to typer insulin, men for mig, har der været en virkelig stor positiv forandring med skiftet. I sommers har jeg fulgt en artikelserie i bla Information om insulintyper, pris og effekt : meldingen herfra er som sagt, at Lantus insulinen har nogle meget bedre egenskaber -ihvertilfald for mig.
Jeg har haft diabetes i 28 år, får 18 enheder Lantus, 3 metformin- og 5 arcosal piller om dagen.
Mvh
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1 1/2 (LADA)
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group