Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

er man en god medarbejder som diabetiker?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1 1/2 (LADA)
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Marly
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 18. nov 2009
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg er man en god medarbejder som diabetiker? Besvar, med citat
Skrevet: 16/03 2010 21:39

Så er der varslet fyringer på min arbejdsplads. Og jeg tænker selvfølgelig på, om jeg anses som værende en god medarbejder. Om jeg er i fare-zonen for en fyring. Jeg har haft 1 sygedag i de 3 år, jeg har været ansat (hovedpine og intet med diabetes at gøre)- anser mig selv som værende stabil og loyal. Men så er det lige, man som diabetiker får et ekstra handikap på arbejdsmarkedet. Tænker chefen: Hun har diabetes - der kommer nok problemer om nogen år! Det kan ikke betale sig at satse på hende. ???
Selvfølgelig kan det ikke være en begrundelse for en fyring, men måske det alligevel betyder noget i overvejelserne, uden at det kommer frem i lyset.
Marly.
Ronge
Gæst

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 17/03 2010 20:31

Klart at fraværd også omkring kontrol osv. tæller med i det samlede billede, og klar at virksomhederne ser muligheden for at sortere de mest ustabile fra, når de skærer ned.

Men når du er stabil og kan det du nu skal kunne, for at udføre dit job, så tvivler jeg på at diabetes er eller kan være et problem i den sammenhæng.
Tilbage til toppen
Sofie92
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 23. mar 2010
Geografisk sted: Sydfyn

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 14/04 2010 9:29

selvfølgelig betyder diabetes noget for ens kollegaer i det lange løb, og det kan godt være at man engang i mellem bliver nød til at holde fri pga kontrol eller andet.
Men efter min mening burde det ikke tale negativt for ens arbejdskraft - vi skal jo alle have lov at være her, og have de samme vilkår som alle mulige andre. Hvis patienten ikke passer sin diabetes kan jeg dog godt forstå det.. men så er hjælp, og ikke en fyring, dét man har brug for.

jeg er selv blevet spurgt til jobsamtaler, og bliver jo nød til at fortælle det og fortælle om visse nødsituationer man kan komme udi, og så lyder det jo ofte meget mere skræmmende end det egentlig er, prøver jeg så også at forklare dem før de bliver helt skræmte Wink

.. da antallet af diabetikere stiger, håber jeg virkelig ikke det får betydning for et større antal mennesker at blive afvist pga sygdommen!
Laila
Pårørende til type 1 diabetes
Pårørende til type 1 diabetes
Indmeldt: 19. jan 2008

Indlæg Diabetes og andensygdom Besvar, med citat
Skrevet: 14/04 2010 10:58

Hej

Jeg ville bare lige sige at jeg har fået stor opbakning af min arbejdsplads da min datter fik diabetes, der er stadig stor forståelse, hvis jeg tager barnets sygedag selv om hun som nu 14 åriget måske godt kan klare at være alene.

Jeg har også fået stor opbakkning da jeg gik ned med stress pga job og krise pga diabetes roderi.

Jeg har i øvrigt en arbejdsplads hvor der er flere med andre sygdomme som kan give fravær eller en del lægebesøg.

Det vil sige at vi er rigtig gode til at passe på hinanden og bære over med hinanden.

laila
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1 1/2 (LADA)
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group