Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Ingen lada'er ??

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1 1/2 (LADA)
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Jango
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 27. nov 2009

Indlæg Ingen lada'er ?? Besvar, med citat
Skrevet: 01/02 2010 11:39

Hej ja jeg må vel chatte med mig selv da ingen har opdaget dette forum endnu eller også er der ikke så mange diabetikere som mig. Trist og håber da dette forum/chat rum får en chance et stykke tid endnu så andre med min sukkersyge kan snakke sammen.

Mvh Jango
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Ronge
Gæst

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 01/02 2010 15:43

Hi Hi ka en Skoda bruges Wink

Jeg har skam opdaget dette forum, og jeg tror vi er en del, som hører under den nye gruppe af diabetikere. Vores behandling og vores bøvl ligner nok bare type 1 diabetikere så meget, så det kan være svært at se forskel.
Tilbage til toppen
Jango
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 27. nov 2009

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 07/02 2010 18:53

Hej måske ligner vores forløb type 1 diabetikere en del men det ville da være rart og snakke med andre med lada og hvor længe de har kunnet klare sig uden insulin behandling.

Mvh jango
Tilbage til toppen
Marly
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 18. nov 2009
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg type 1½ Besvar, med citat
Skrevet: 29/10 2010 16:33

Jeg synes faktisk, der i den senere tid har været lidt mere fokus og oplysning omkring typr 1½ - har jeg ret?
Det har været rart!
Jeg fik tabletter fra dag 1 - Glimeperid - det gik fint med det de første 6 måneder. Langtidblodsukkeret fald fra 11 til 5,8. Herefter steg blodsukkeret lige så stille indtil knapt 3 år efter sygdommen blev konstateret, på trods af tillæg af anden tablet medicin. Kom så på insulin.
Marly.
stinebt
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 01. nov 2010

Indlæg LADA Besvar, med citat
Skrevet: 03/11 2010 11:01

Hej
Jeg er ny her - har en LADA som er opdaget for 1-1/2 år siden. Blev indenfor et halvt år placeret i den " rigtige" kasse efter lidt flytten rundt og forvirring - som jeg fornemmer alle LADAer har prøvet.
På det sidste er bs steget og steget særligt om morgenen og aftenen og medicin synes ikke rigtig at virke. Kunne i starten styre bs med kost og motion, forsøgte så med metformin og har nu i ca 2 uger prøvet glimeperid 1 mg. uden egentlig effekt.- desværrre.

Frygter dersværre at jeg nærmer mig insulin indefor nærmeste fremtid.
Venter på svar fra c - peptid og gør mig i disse dage en masse tanker om livet med insulin, skiftende arbejdstider derunder nat, lavt bs og stress.
måske nogle af jer vil fortælle lidt om hvad i har ændret i jeres liv for at få det hele til at gå op- især hvis i også har skiftende vagter og nat.

Har forsøgt at undersøge om der er noget som helst jeg kan gøre altrenativt for at bevare det lidt der er tilbage af min insulin produktion men kan ikke rigtig finde noget information om det nogen steder som "virker". Kender nogle af jer herinde til noget som virkede for jer alternativt, kosttilskud , akupunktur eller... bare accept!

venligst
stinebt
Tilbage til toppen
Ronge
Gæst

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 03/11 2010 14:02

Du skal ikke frygte insulin, det tager tid at lære hvormeget eller hvorlidt man har brug for, og det er selvfølgelig lettest, hvis ens hverdag er stabil. Der vil du få en lille ekstra udfordring, med skiftende arbejdstider stress osv. men det skal du nok komme efter.

Du lærer rimelig hurtig hvornår og hvormeget insulin du har brug for, efter at have spist det ene eller det andet. Det vil målinger af dit blodsukker før hvert hovedmåltid hjælpe dig med at finde ud af.

For mig var kulhydrattælling den rigtige løsning, der får man rimelig hurtig et overblik, hvor man ved at et måltid af den og den type, kræver så og så meget insulin.

Det med at stikke og prikke, det er blot en vane, det gør normalt ikke ondt, hvis man skifter kanyle hvergang, og ellers undgår at stikke de samme steder for ofte.

Spørg endlig, du er jo ikke den første der skal lære det hele.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1 1/2 (LADA)
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group