Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Hvad er et stabilt blodsukker?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Pårørende
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
MorTilFreya
Pårørende til type 1 diabetes
Pårørende til type 1 diabetes
Indmeldt: 24. sep 2009

Indlæg Hvad er et stabilt blodsukker? Besvar, med citat
Skrevet: 15/11 2009 19:37

Mit spørgsmål er simpelthen: Hvad er et stabilt blodsukker?
Altså hvad opfatter I som at man ligger nogenlunde stabilt? Min datter er 5½ år og har nu haft diabetes i næsten 2 måneder, så vil da gerne vide hvornår vi gør det "godt nok".
skolefrimor
Gæst

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 15/11 2009 21:30

Langtidsprofilen må jo meget gerne ligge omkring 7 gerne mindre.
BS svinger meget så det er svært helt at få det til at ligge på punkt og prikke. Motion, kost, stress og sygdom kan påvirke BS i det daglige men man kan gå ud fra at mellem 4-7 så ligger man pænt som diabetiker, men det kan også være svært at opnå den balance. Det kan være tilrådelig at ligge lidt højere ved sengetid så man undgår BS fald om natten.

-Skolefrimor
Tilbage til toppen
Ronge
Gæst

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 15/11 2009 22:08

Når jeg i perioder ligger stabilt, så er mine BS målinger i omegnen af 5-6 lige før spisetid. Men det er en svær ballance at holde, og jeg vil tro det er næsten umuligt for et barn, at være så stabil.

Sladerhanken eller langtidsmålingen bør være inden for normalområdet, hvor den bør være hos børn ved jeg ikke, men jeg har fået besked på at mit bør være omkring 6-7 og helt bestemt under 9. Snak med behandleren om det, for jeg tror det svinger lidt efter alder og andre faktorer.
Tilbage til toppen
Sophiesnation
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 09. nov 2009

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 15/11 2009 22:52

For mit vedkommende føler jeg mig "stabil" på de dage, hvor mit laveste BS er omkring de 4mml/L og mit højeste er omkring de 10mml/L.
Det er de dage, hvor jeg kan se på min pumpe, at mit BS i snit har ligget på ca. 6-7 stykker (måler ca.10-12 gange dagligt, så det er et udmærket gennemsnit at gå efter).
Mht. hA1C, så kan et pænt langtidsblodsukker jo godt dække over mange høje og lave BS og så vil jeg ikke kalde det stabilt. Før pumpen havde jeg et ganske pænt hA1C (ca.7,2), men det krævede alverdens krumspring for mig at få det derned og MANGE lave og høje BS - så det var bestemt ikke en succes. Nu ligger jeg på ca. 6,0 og har det vidunderligt, da mine BS ikke fluktuerer så meget som de gjorde før.
I den sidste uge har jeg følt mig meget ustabil med mange høje/lave BS, men er helt sikker på, at det er stressrelateret pga. opstart på studie Confused
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Pårørende
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group