Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Innovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordiskInnovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordisk
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Speciale: 18-45 årige med type 2 søges til interviews

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Majahnielsen
Pårørende til type 2 diabetes
Pårørende til type 2 diabetes
Indmeldt: 01. apr 2016

Indlæg Speciale: 18-45 årige med type 2 søges til interviews Besvar, med citat
Skrevet: 04/04 2016 20:41

Hvordan er det at leve med type 2 diabetes når man er mellem 18 og 45 år gammel? Det ved vi på nuværende tidspunkt ikke nok om - men det kan du være med til at sætte ord på!

Jeg skal i forbindelse med mit speciale i Folkesundhedsvidenskab på Aarhus Universitet skrive om type 2 diabetes hos 18-45 årige. Kort fortalt ønsker jeg at afdække hvordan det er at leve med type 2 diabetes i denne aldersgruppe og hvilken betydning sociale relationer har for type 2 patienterne og deres liv.

Jeg søger flere interviewpersoner som har lyst til at deltage. Interviewet vil være 100 % anonymt og vil vare omkring 1 time. Det er underordnet hvor i landet du bor.

Hvis du har lyst til at hjælpe mig, og være med til at sætte mere fokus på ovenstående problemstilling og yngre voksne med type 2 diabetes, så send en mail til majahnielsen1@gmail.com

Nedenfor kan du læse lidt mere om mit speciale.

Kh Maja

Baggrund: Flere og flere yngre voksne mellem 18 og 45 år diagnosticeres med type 2 diabetes (T2DM). Sociale relationer har en betydning for helbredet og trivslen hos det enkelte individ, hvilket også gælder for patienter med T2DM. Der mangler dog en mere specifik viden omkring hvilke mekanismer som forklarer sammenhængen mellem disse.

Fokus: Specialets fokus vil være at undersøge målgruppens oplevelser og behov i forhold til at leve med T2DM. Derudover vil de sociale relationer som har betydning for målgruppen samt hvilke arenaer det sociale udspilles i undersøges. Der vil være fokus på både individuelle og omgivelsesmæssige faktorer. Begreber som ”self-disclosure” og ”social support” vil blive inddraget samtidig med at der også vil være fokus på hvilken grad af følelsesmæssig støtte, praktisk hjælp og værdsættelse som de sociale relationer kan medføre, men også hvilken grad af belastning, både socialt, praktisk og følelsesmæssigt, relationerne kan føre med sig.

Perspektiv: Ved specialets afslutning vil de fund jeg gør i forløbet blive publiceret i en videnskabelig artikel.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group