Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Innovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordiskInnovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordisk
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Er du ny med diabetes type 1?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
BLIB
Pårørende til type 1 diabetes
Pårørende til type 1 diabetes
Indmeldt: 13. sep 2013
Geografisk sted: København

Indlæg Er du ny med diabetes type 1? Besvar, med citat
Skrevet: 25/08 2014 10:02

Da Laura, min datter på 16 år, fik diabetes i januar 2013, var det et kæmpe chok for hele vores familie, specielt for Laura og jeg. Efter en uge på hospitalet blev vi smidt ud i at lære at leve med diabetes. For mig, som Mor, var det meget angst provokerende, mest fordi jeg var meget bange for, at Laura fik insulinchok, men også at hun blev for høj i blodsukker (BS) igen. Det hele var totalt uoverskueligt på grund af manglende kontrol. Jeg læste om diabetes overalt på nettet, i blade og selvfølgelig i den mappe, som hospitalet havde givet os. Da jeg til daglig arbejder som forskningslaborant hos Novo Nordisk, og i perioder har forsket i diabetes, har jeg et fortrin frem for de fleste andre. Men der hvor jeg fik mest hjælp – udover på hospitalet – var på Diabetesforeningen’s hjemmeside (www.diabetes.dk) og på http://www.novonordisk.com/diabetes_care/life_with_diabetes/default.asp, samt http://www.diabetes.org/living-with-diabetes/recently-diagnosed/living-with-type-1-diabetes.html. Trods denne hjælp manglede jeg konkrete idéer og tips – noget jeg kunne kommer i kasser og som vi kunne rette os efter i dagligdagen. Jeg ved godt, at diabetes er meget individuelt, men der er alligevel meget som er ens fra person til person. Jeg har prøvet at sætte ord på nogle af de tanker og idéer, som jeg manglede i de første måneder af 2013 – og stadig gør ind imellem, og hvis du kan bruge nogle af dem, så har du mindre at bekymre dig om og er tættere på en god diabetes regulering. Men vær opmærksom på, at ikke alle mennesker reagerer ens og man må drage sine egne erfaringer.

Hvis du vil læse mere og få nogle gode råd, så se det på min blog: nymeddiabetes.blogspot.dk
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 1
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group