Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Hjælp os med at sparke liv i debatten
Gå til side Forrige  1, 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Om Diabetesdebatten
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Skolefrimor
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 28. jul 2014

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 07/08 2014 19:02

Tupe25 skrev:
Lige til den med Facebook - INTET er 100 % privat på Facebook. Der findes eksempler, hvor noget er blevet debatteret lidt for kritisk, producent af en vare, så har en ansat, deltager på Facebook, fundet anledning til en sag mod debattøren.
Sådan et eksempel gør mig lidt skeptisk for at deltage på Facebook.

De helt unge i dag tænker ikke altid over konsekvenserne ved for meget åbenhed på internettet.

Men jeg kan da være enig i, at det måske er et mere nemt sted at benytte, hvis man også har diabetes.

Men derfor har en side som diabetesdebat her også en fordel.

Nahh det er jeg så ikke enig med dig i - jeg er medlem på flere grupper der inde som er lukkede grupper - faktisk mere anonymt end her på forum, - hvor alt kan læses af alle som kommer herind også udefra kommende. Det finder jeg ikke betryggende Wink
På facebook bestemmer du selv hvem du vil have til at læse med og hvem der skal kunne se siden.
Nuvel jeg oprettede mig kun herinde for at sige at forummet her ikke kommer op at køre igen - måske hvis det bliver helt lukket - så kun medlemmer kan læse med.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Tupe25
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 07. jan 2013

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 07/08 2014 20:44

Skolefrimor skrev:
Tupe25 skrev:
Lige til den med Facebook - INTET er 100 % privat på Facebook. Der findes eksempler, hvor noget er blevet debatteret lidt for kritisk, producent af en vare, så har en ansat, deltager på Facebook, fundet anledning til en sag mod debattøren.

De helt unge i dag tænker ikke altid over konsekvenserne ved for meget åbenhed på internettet.

Men jeg kan da være enig i, at det måske er et mere nemt sted at benytte, hvis man også har diabetes.

Nahh det er jeg så ikke enig med dig i - jeg er medlem på flere grupper der inde som er lukkede grupper - faktisk mere anonymt end her på forum, - hvor alt kan læses af alle som kommer herind også udefra kommende. Det finder jeg ikke betryggende Wink
På facebook bestemmer du selv hvem du vil have til at læse med og hvem der skal kunne se siden.
Nuvel jeg oprettede mig kun herinde for at sige at forummet her ikke kommer op at køre igen - måske hvis det bliver helt lukket - så kun medlemmer kan læse med.

Nu vil jeg ikke indgå i en større polemik - men mit eksempel er et blandt flere med negative udfald.
Moderator er vist også noget man sjusser sig frem til - igen afhængig af, hvilke debatforum der findes på Facebook.

Under alle omstændigheder, så skal der ikke bare tages livet af Diabetes foreningens eget debatforum.
Tilbage til toppen
Skolefrimor
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 08/08 2014 12:50

Tupe25 skrev:
Skolefrimor skrev:
Tupe25 skrev:

Nu vil jeg ikke indgå i en større polemik - men mit eksempel er et blandt flere med negative udfald.
Moderator er vist også noget man sjusser sig frem til - igen afhængig af, hvilke debatforum der findes på Facebook.

Under alle omstændigheder, så skal der ikke bare tages livet af Diabetes foreningens eget debatforum.

Nej - dig om det - du klarer jo også at holde gang i den herinde Wink

Altså jeg har været løbene medlem herinde siden 09 og er ikke ny diabetiker har haft sygdommen siden 1997 - Alt det ballade der har været herinde har skræmt mange erfarne diabetikere væk - som har været en rigtig stor hjælp for mange. Moderator/admin her på siden har redt "sengen" og må finde sig i at de nu ligger inde med noget ingen længere har lyst til at deltage i.

Håber da I får den op at køre - man kan jo aldrig vide - god dag Smile
Tilbage til toppen
Maj Fjelsted Jensen
Diabetesforeningen
Indmeldt: 01. maj 2014

Indlæg Tak for input Besvar, med citat
Skrevet: 12/08 2014 8:54

Mange tak for jeres input.

Vi vil ikke afgøre, hvad der er bedst, om det er en debat på Facebook, eller om det er debatter i et forum som dette. Vi er stadig ved at afklare, om der endnu findes et behov for Diabetesdebatten, eller om det fremtidigt kommer til at foregå over Facebook.

Vi håber selvfølgelig på, at vi kan skabe mere liv herinde på trods af de nævnte observationer omkring debatforums, da vi ved, at der stadig er mange brugere som får meget ud af at deltage i debatterne herinde. Vi bliver derfor gerne ved med at tage imod alle jeres indvendinger og jeres gode råd.

Med venlig hilsen

Maj Fjelsted Jensen
Diabetesforeningen
Tilbage til toppen
Bet
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 16. jan 2008
Geografisk sted: Syddanmark

Indlæg Re: Tak for input Besvar, med citat
Skrevet: 13/08 2014 8:37

Maj Fjelsted Jensen skrev:

Vi vil ikke afgøre, hvad der er bedst, om det er en debat på Facebook, eller om det er debatter i et forum som dette. Vi er stadig ved at afklare, om der endnu findes et behov for Diabetesdebatten, eller om det fremtidigt kommer til at foregå over Facebook.

Vi håber selvfølgelig på, at vi kan skabe mere liv herinde på trods af de nævnte observationer omkring debatforums, da vi ved, at der stadig er mange brugere som får meget ud af at deltage i debatterne herinde. Vi bliver derfor gerne ved med at tage imod alle jeres indvendinger og jeres gode råd.

Med venlig hilsen

Maj Fjelsted Jensen
Diabetesforeningen

Jeg håber sandelig ikke, I overvejer seriøst at nedlægge debatten her og lade alt foregå via facebook. Jeg tror, at der er mange, som føler, de er i mere trygge rammer her under patientforeningens tag. De, der mener, de kan klare sig selv og ved bedst selv, står det jo frit for at bevæge sig ind på facebook. - Måske skulle man virkelig overveje forslaget om, at det kun er medlemmer af foreningen, der kan ytre sig her i forum? Det ville måske gavne seriøsiteten?
Maj Fjelsted Jensen
Diabetesforeningen
Indmeldt: 01. maj 2014

Indlæg RE: Tak for input Besvar, med citat
Skrevet: 14/08 2014 7:55

Hej Bet

Vi er helt enige med dig i, at Diabetesdebatten er et godt alternativ til Facebook, blandt andet fordi man har mulighed for at optræde anonymt.

Vi har ikke planer om at nedlægge Diabetesdebatten, men vi overvejer at forny designet på siden. En fornyelse kræver dog en masse ressourcer, så vi vil først sikre os, at der er nok interesse for Diabetesdebatten, før at vi kan retfærdiggøre at bruge de fornødne ressourcer, som fornyelsen kræver.
Så det er det, som vi er i gang med at undersøge nu Smile

Med venlig hilsen

Maj Fjelsted Jensen
Diabetesforeningen
Tilbage til toppen
Tupe25
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 07. jan 2013

Indlæg Re: Tak for input Besvar, med citat
Skrevet: 14/08 2014 8:49

Bet skrev:
Maj Fjelsted Jensen skrev:

Med venlig hilsen

Maj Fjelsted Jensen
Diabetesforeningen

Jeg håber sandelig ikke, I overvejer seriøst at nedlægge debatten her og lade alt foregå via facebook. Jeg tror, at der er mange, som føler, de er i mere trygge rammer her under patientforeningens tag. De, der mener, de kan klare sig selv og ved bedst selv, står det jo frit for at bevæge sig ind på facebook. - Måske skulle man virkelig overveje forslaget om, at det kun er medlemmer af foreningen, der kan ytre sig her i forum? Det ville måske gavne seriøsiteten?

Fuldstændig enig!

Der er en del herinde som uden betænkning er i gang med at omklamre sig om Facebook - uden at forholde sig til den misbrug der også er på Facebook!
Tilbage til toppen
Skolefrimor
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 18/08 2014 13:18

Vil bare sige at ALT kan misbruges også det som skrives herinde i forum.
Det er så nemt som ingenting at tage kopier af det folk skriver.
Her referer jeg til at et tidligere medlem herinde - krænkede min ophavs ret og kopierede fra min hjemmeside herover i forummet. Selvom jeg gentagne gange bad admin om at slette det - så blev det IKKE gjort Evil or Very Mad
Så jo alt og alle kan misbruge hvad de lyster - både her og på facebook - sådan er det når man er på nettet - filerne kan findes uanset hvad vi gør, da det flyver rundt på nettet.

Facebook er bare et nemmere "forum" da det ikke kræver så meget som et forum som dette her - hvilket jeg ved en del om da jeg har været admin på 3 af slagsen.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Om Diabetesdebatten
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group