Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Innovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordiskInnovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordisk
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

DD2 forskningsprojekt

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
JFK
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 16. jul 2013
Geografisk sted: Struer

Indlæg DD2 forskningsprojekt Besvar, med citat
Skrevet: 27/05 2014 14:23

Hej alle sammen

I sidste diabetes blad blev der skrevet om DD2 forskningsprojektet (www.dd2.nu), som forsøger at finde underartet af type 2 diabetes mhp. mere målrettet behandling.

Jeg synes det lyder utrolig interessant og overvejer at deltage, men vil gerne høre om der er andre her inde der deltager eller overvejer at deltage og ikke mindst jeres overvejelser bag det - hvad taler for og imod deltagelse i projektet?

Jeg vil gerne gerne bidrage til forskning i diabetes - men ikke for en hver pris - jeg vil f.eks. have svært ved at teste en ny medicin uden 100% vide hvad der er - hvordan ser I på dette?

Mvh Joan
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
JFK
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes

Indlæg Done Besvar, med citat
Skrevet: 04/06 2014 20:53

Så har jeg tilmeldt mig - kunne desværre ikke deltage via egen læge - så må lige en tur til Viborg - men eftersom det blot er et enkelt besøg - så går det nok - synes det er lidt for at ofre for at bidrage til videnskaben Wink
Mvh Joan
Tilbage til toppen
Annelise W
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 16. nov 2012

Indlæg Re: Done Besvar, med citat
Skrevet: 09/06 2014 14:17

JFK skrev:
Så har jeg tilmeldt mig - kunne desværre ikke deltage via egen læge - så må lige en tur til Viborg - men eftersom det blot er et enkelt besøg - så går det nok - synes det er lidt for at ofre for at bidrage til videnskaben Wink
Mvh Joan

Hej Joan, Det er godt nok bravt Smile - Jeg så også opslaget, men var desværre (heldigvis!) ikke kvalificeret til at deltage - min HbA1c var for lav - hmm (men happy face!).

annelise

- forresten har jeg også (efter et par større folkeundersøgelser her på københavns-egnen) fået et par opfordringer til at deltage i klinisk testning - og så vidt jeg husker, blev jeg vist i det ene tilfælde tillige tilbudt et symbolsk beløb for at deltage. Selv om ekstra lommepenge er gode, er det nok en større fornøjelse ikke at være kvalificeret ...
Tilbage til toppen
JFK
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 09/06 2014 20:34

Hej Annelise
Det er nu langt fra så omfattende som jeg troede - i første omgang er det besvarelse af et spørgeskema og et par blodprøver og måske en vævprøve.
Det er vis meget begrænset hvad de laver af decideret forsøg - så langt fra så farligt som jeg først troede Wink
Der har været nogen der har teste internal gang (3 min hurtig gang og 3 min. almindelig gang i 30-60 min om dagen) som har givet gode resultater og det skulle bliver muligt at downloade app'en i løbet af denne måned.
Skal lad jer vide mere når jeg har været af sted i uge 28 Wink
Mvh Joan
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group