Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Innovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordiskInnovationprojekt SDU i samarbejde med novo nordisk
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Påvirkning af fødevareproducenterne

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
JFK
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 16. jul 2013
Geografisk sted: Struer

Indlæg Påvirkning af fødevareproducenterne Besvar, med citat
Skrevet: 27/05 2014 16:05

Lige siden jeg fik konstateret sukkersyge for knap et år siden har jeg forsøgt at finde alternativer til de fødevare jeg har købt tidligere blot uden sukker eller kunstige sødestoffer.

Det ser heldigvis ud til at der kommer flere og flere produkter sødet med stevia, men jeg synes det går alt for langsomt og at udvalgte er alt for lille.

Jeg har skrevet til flere af producenterne via deres hjemmeside og rost dem som har sukkerfri produkter uden kunstige sødestoffer og opfordret dem til at lave flere - og håber at det kommer til at bære frugt.

Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på at der må kunne gøres mere, men kan ikke lige komme i tanke om hvad - og vil derfor tillade mig at spørge jer - hvordan kan vi sammen påvirke fødevareproducenterne til at give diabetiker nogle gode alternativer og til rimelige priser?

Mvh Joan
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Annelise W
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 16. nov 2012

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 28/05 2014 10:47

Joan, jeg tror (er jeg bange for), at din kamp her vil være op ad bakke …

For et par dage siden kom min ex omkring og gav mig en pakke 'Chokolade Cookies' (fra ISIS) – han havde købt dem af en fejltagelse (og kunne ikke lide dem), men mente så, at det lige måtte være noget for mig, da de var såkaldt 'sukkerfri'!

Men hallo her!!! – De havde 50 g kulhydrat per 100 g! – ville have sendt mit blodsukker himmelhøjt!

Da jeg først blev diagnosticeret, vil jeg indrømme, at jeg købte ISIS produkter, men siden blev jeg klogere.

Så min holdning her er, at: a) 'sukkerfri' ikke er løsningen; b) altid være på vagt overfor 'sukkerfri' produkter og checke kulhydrat-indholdet i stedet for.

Jeg er ikke personligt imod brug af sødemidler (med måde), men når de gode fabrikanter bruger sødemidler for at camouflere det reelle kulhydratindhold, vil jeg ikke spille med på deres 'scam'.

annelise
Tilbage til toppen
JFK
Type 2 diabetes
Type 2 diabetes
Indmeldt: 16. jul 2013
Geografisk sted: Struer

Indlæg Besvar, med citat
Skrevet: 31/05 2014 12:34

Tror mig - jeg ser mig også godt for og spiser ikke per automatik "sukkerfri" produkter - men jeg ville ønske at jeg i ny og næ kunne få sukkerfri produkter uden kunstige sødestoffer uden at jeg skal bruge timevis i køkkenet på selv at skulle lave det.

Jeg tænker jo at der er mange andre end lige diabetiker der kunne have glæde af sådanne produkter.

Mvh Joan
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Type 2
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group