Diabetesdebat  Diabeteschat.dk
Menu
ForsideForside
Mest læste indlægMest læste indlæg
Lavt blodsukkerLavt blodsukker
LevemirLevemir
Merudgifter - lad os lave en liste!Merudgifter - lad os lave en liste!
Hjælp til merudgifter § 100Hjælp til merudgifter § 100
Jeres langtidsblodsukkerJeres langtidsblodsukker
Sidste nye indlægSidste nye indlæg
..........
Levemir og Q10Levemir og Q10
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
[uden titel][uden titel]
Er du her for første gangEr du her for første gang
...tilmeld dig inden login
LoginLogin
TilmeldTilmeld
Spørg moderatorSpørg moderator
Teknisk hjælpTeknisk hjælp
SøgSøg
Har du brug for faglig rådgivning?
Spørgsmål og svarSpørgsmål og svar
Spørg eksperterneSpørg eksperterne
Spørg brevkassenSpørg brevkassen

Bare en tanke..

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Pårørende
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
denmil
Pårørende til type 1 diabetes
Pårørende til type 1 diabetes
Indmeldt: 06. feb 2011

Indlæg Bare en tanke.. Besvar, med citat
Skrevet: 29/05 2012 20:36

Hej alle..
Jeg har i den seneste tid brugt meget tid til at tænke på HVORFOR netop min søn skulle udvikle diabetes..

Jeg har tænkt på om det kunne have noget at gøre med hvordan han blev undfanget..ja ja,det lyder da lidt "fjollet"..men for ikke så længe siden læste jeg at børn som er kommet til verden v.hjælp af fertilitetsklinikker ofte havde gen-fejl..MIN SØN er undfanget via ICSI (mikroinseminering)

Inden jeg skriver denne post vælger jeg at google (diabetes-ivf)..og det første som dukker op er dette: http://www.guardian.co.uk/science/2010/feb/22/ivf-risk-diabetes-hypertension-cancer

Andre som har haft denne "fjollede" tanke??Eller som har hørt/ved mere??

Diabetes bliver stadig et større problem blandt børn og der bliver også benyttet fertilitetsklinikker som aldrig før..måske har det en sammenhæng. Rolling Eyes
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sophiesnation
Type 1 diabetes
Type 1 diabetes
Indmeldt: 09. nov 2009

Indlæg Re: Bare en tanke.. Besvar, med citat
Skrevet: 14/06 2012 12:09

denmil skrev:
Hej alle..
Jeg har i den seneste tid brugt meget tid til at tænke på HVORFOR netop min søn skulle udvikle diabetes..

Jeg har tænkt på om det kunne have noget at gøre med hvordan han blev undfanget..ja ja,det lyder da lidt "fjollet"..men for ikke så længe siden læste jeg at børn som er kommet til verden v.hjælp af fertilitetsklinikker ofte havde gen-fejl..MIN SØN er undfanget via ICSI (mikroinseminering)

Inden jeg skriver denne post vælger jeg at google (diabetes-ivf)..og det første som dukker op er dette: http://www.guardian.co.uk/science/2010/feb/22/ivf-risk-diabetes-hypertension-cancer

Andre som har haft denne "fjollede" tanke??Eller som har hørt/ved mere??

Diabetes bliver stadig et større problem blandt børn og der bliver også benyttet fertilitetsklinikker som aldrig før..måske har det en sammenhæng. Rolling Eyes

Kære denmil,

Nu er det godt nok lidt tid siden du skrev, men jeg satser på at du måske stadig læser med:)

Den artikel, du linker til, refererer til studier, der påviser en øget risiko for det metaboliske syndrom og der er derfor kun tale for en øget risiko for T2-diabetes, ikke T1.
Det hænger blandt andet til dels sammen med, at børn undfanget ved IVF og ICSI er mindre, når de bliver født.
Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men går da ud fra at der er tale om Type 1-diabetes, han har?

Når det så er sagt, så tror jeg du er langt fra den eneste, der tænker de tanker omkring hvad årsagen er til at lige netop deres barn skulle blive syg. Jeg ved at det pinte mine forældre utroligt meget, da jeg fik min diagnose.
Men med risiko for at lyde lidt hård, så tror jeg det vil være bedst hvis du prøver at lægge den slags tanker fra dig, for det er sjældent særlig konstruktivt.

Men det er da interessant at antallet af diagnosticerede børn er øget så kraftigt og at det er sket sideløbende med antallet af fertilitetsbehandlinger.
Jeg er så et "naturligt" diabetesbarn, så ved ikke om der kan findes en sammenhæng, men det kunne være interessant at undersøge.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Diabetesdebat -> Pårørende
Side 1 af 1

Version 1.5e - Produced by Agentor Systems - Based on phpBB © 2001, 2005 phpBB Group